Ethiopian Airlines podkreślają, że nowa trasa ma nie tylko łączyć Warszawę i Addis Abebę, ale też umożliwić przesiadki w etiopskim hubie do ponad 135 innych kierunków na całym świecie, z wyjątkiem Australii. Addis Abeba to trzecie co do wielkości lotnisko w Afryce, po Johannesburgu i Kairze.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Do Etiopii z postojem w Atenach. Nowa trasa z Warszawy
- W sezonie letnim będą realizowane cztery połączenia tygodniowo samolotem B737 MAX. W sezonie zimowym na tej trasie latać będzie Airbus A350. Międzylądowania, bez konieczności wysiadania z samolotu, latem będą odbywać się w Atenach, zimą zaś w Wiedniu - powiedział Piotr Goździk, dyrektor Lotniska Chopina w Warszawie.
Czas lotu z Warszawy do stolicy Etiopii wynosi około 9 godz. W siatce połączeń ze stołecznego portu jest to 123. kierunek. Lotnisko Chopina już przekroczyło 9 mln pasażerów. Prognozuje, że do końca roku liczba ta sięgnie powyżej 20 mln podróżnych.
Ile kosztują bilety do Etiopii?
Na wtorkowy wieczorny rejs z Warszawy do Addis Abeby zostały już tylko miejsca w klasie biznes. Na stronie internetowej przewoźnika kosztują od 5085 zł. Powrót w poniedziałek 8 lipca w tej samej klasie kosztuje 5097 zł.
Kupowane z miesięcznym wyprzedzeniem, bilety na tej samej trasie w terminach 6-12 sierpnia kosztują do Addis Abeby w klasie ekonomicznej 1350 zł w klasie ekonomicznej i 4039 zł w klasie biznes. Mowa o najtańszych taryfach (bezzwrotnych lub z ograniczeniami), te bardziej elastyczne kosztują nawet trzy razy drożej. Podróż powrotna wyceniona jest odpowiednio na 1161 zł i 4051 zł.
Linie lotnicze Ethiopian Airlines. Co o nich wiemy?
Ethiopian Airlines należą do sojuszu Star Alliance, tego samego, którego członkami są też m.in. Polskie Linie Lotnicze LOT i Lufthansa. Jak wylicza firma ch-aviation.com Ethiopian Airlines mają flotę 128 aktywnych samolotów, w tym 17 Boeingów 737 MAX 8, 26 Boeingów 787 Dreamliner, 20 Airbusów Airbusów A350-900, 29 turbośmigłowych Bombardierów Q400. Średni wiek floty to 12,3 lat.
- Ethiopian AIrlines są własnością etiopskiego rządu i działają od 1945 r. Pierwszym połączeniem była trasa do Kairu, dziś siatka połączeń liczy 137 tras międzynarodowych i 22 krajowe - wyliczał Lemma Yadecha, dyrektor handlowy Ethiopian Airlines. W minionym roku z usług przewoźnika skorzystało 17 mln pasażerów.
Marcin Walków, dziennikarz i wydawca money.pl