- Po transakcji Eurocash nadal będzie musiał rywalizować z innymi sklepami, w zależności od miejscowości, wielkopowierzchniowymi lub tradycyjnymi. Oznacza to, że nie ma ryzyka, że sklepy podniosą ceny dla konsumentów. Konkurencja nie zostanie również ograniczona na rynku hurtowym – stwierdził Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Przejmowana spółka Partner posiada ponad 20 sklepów funkcjonujących pod marką „Lewiatan”. Eurocash posiada z kolei sieci sklepów „Delikatesy Centrum”, „Eko”, a także sklepy zrzeszone w sieciach partnerskich (między innymi „Euro Sklep”, „Groszek” czy „Lewiatan”). Do grupy Eurocash należy platforma także internetowa frisco.pl.
Polacy są za biedni, więc produkuje się u nas jedzenie gorsze niż na zachodzie. Zobacz wideo:
By jednak wydać zgodę, niezbędna zdaniem UOKiK-u była szczegółowa analiza rynku. Tę Urząd wszczął w sierpniu 2018 r. Zgodnie z przepisami, transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl