Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KBB
|

Ever Given podniósł kotwicę. Płynie po trzech miesiącach aresztu

11
Podziel się:

Koniec gehenny gigantycznego kontenerowca i jego załogi. Po trzech miesiącach czekania na kotwicy, statek z 18 tysiącami kontenerów wypakowanych towarem wartym 775 mln dolarów wypłynął w dalszy rejs. Nie wiadomo, czy i jaka część ładunku uległa zniszczeniu.

Ever Given podniósł kotwicę. Płynie po trzech miesiącach aresztu
Kontenerowiec Ever Given utknął w Kanale Sueskim 23 marca - dopiero dziś, 7 lipca mógł ruszyć w dalszą podróż (PAP/EPA, KHALED ELFIQI)

MS Ever Given w marcu utknął w Kanale Sueskim, powodując największą od lat katastrofę w międzynarodowym handlu. Operacja jego uwolnienia trwała 6 dni, pochłonęła niestety życie 1 osoby. Po odetkaniu kanału statek trafił w ręce egipskich inspektorów a następnie został "aresztowany".

Powodem zatrzymania statku i większości jego załogi były żądania finansowe egipskich władz. Domagały się początkowo ponad 900 milionów dolarów odszkodowania za zablokowanie Kanału Sueskiego i akcję uwalniania statku.

Po długich negocjacjach Egipt zszedł z żądaniami do poziomu pół miliarda dolarów. Ostateczna cena za spowodowanie globalnego zatoru nie jest znana - ale statek i załoga są wolni.

Zobacz także: Pieniądze z perspektywy kobiet- mBank x WP webinary

Ubezpieczyciel statku, UK Club, wydał oświadczenie, w którym stwierdził, że właściciele statku - japońska firma Shoei Kisen Kaisha Ltd - oraz SCA (Suez Canal Authority) pracują nad "jak najszybszym sfinalizowaniem podpisanej ugody", która doprowadzi do uwolnienia statku.

Przewożący towary na trasie Azja-Europa 400-metrowy kontenerowiec Ever Given, pływający pod panamską banderą i będący własnością japońskiej firmy Shoei Kisen, 23 marca obrócił się bokiem i osiadł na mieliźnie w jednopasmowym odcinku Kanału Sueskiego, ok. 6 km od jego południowego wejścia, w pobliżu Suezu.

Władze zarządzające kanałem przez blisko tydzień nie były w stanie odblokować statku, a ruch przez ten szlak wodny - wyceniany na ponad 9 mld USD dziennie - został wstrzymany. Dodatkowo zakłóciło to globalną żeglugę, już i tak nadwyrężoną przez pandemię koronawirusa.

Dziś Ever Given ruszył w dalszy rejs.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(11)
WYRÓŻNIONE
dzwi do lasu
3 lata temu
Mogli ubezpieczyć ten kanał, od takich zdarzeń. A nie teraz żądać takiej kwoty. Od czasu jak kanał przeszedł w ich ręce tylko czerpią kasę A nic nie inwestują.
Marian
3 lata temu
Każdy statek w kanale musi mieć pilota od zarządu kanału..i nie jest on tani. to po co on jest? Spał?
bart
3 lata temu
Takie zdawało by się niewielkie wydarzenie a tak poważne skutki. Pomyśleć co w erze globalizacji spowodowała by wojna światowa . Przywódcy mocarstw to wiedzą i próbują niszczyć konkurentów innymi metodami . Chiny np. stawiają na mikroby.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (11)
katamaran
3 lata temu
kapitanem statku podobno była baba , więc nie dziwi nic .
mechaniki
3 lata temu
kapitane statku podobono jest baba, więc nic dziwnego .
Romek
3 lata temu
Niestety, przepłynął tylko kilkadziesiąt mil. Od wczoraj znowu stoi, tym razem na redzie Port Saidu.
nie inaczej
3 lata temu
Okręt wojenny po wypełnieniu z pełnym powodzeniem misji dywersyjnej wraca do bazy operacyjnej.
jan
3 lata temu
to armator statku powinien domagać się od Egiptu odszkodowania za katastrofę do której doprowadził egipski pilot