F1. Debiut PKN Orlen jako sponsora Williams Martini Racing na Grand Prix Australii
Grupa PKN Orlen posiada swoje aktywa w pięciu krajach Europy i Ameryki Północnej, a produkty marki dostępne są w ponad 90 krajach na całym świecie. Koncern w swoich aktywach ma m.in. ponad 400 stacji benzynowych w Czechach i 580 w Niemczech. Co istotne, nie działają one pod szyldem Orlenu, a pod nazwami Benzina i Star. Sponsoring jednego z zespołów F1 ma zwiększyć rozpoznawalność całego koncernu.
- Współpraca PKN Orlen i Williams Martini Racing otwiera nowy rozdział w historii sportów motorowych w Polsce, ale też w budowaniu globalnego zasięgu naszej marki. Dbając o budowę międzynarodowej pozycji, poszukujemy również globalnych kanałów komunikacji - powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN Orlen.
W ramach pakietu sponsorskiego, logotyp PKN Orlen pojawi się na bolidach Williams Martini Racing, m.in. na tylnym spoilerze, nosie, układzie dolotowym i każdym z lusterek bocznych. Dodatkowo będzie można go zauważyć na części podbródkowej kasku kierowców, kombinezonach mechaników, a także na odzieży personelu zespołu.
PKN Orlen: F1 należy do najskuteczniejszych sposobów promowania marki poprzez sponsoring sportowy
- Jesteśmy przekonani, że zaangażowanie w wyścigi F1 należy do najskuteczniejszych sposobów promowania marki poprzez sponsoring sportowy. Nie bez znaczenia pozostaje dla nas także fakt, że w bolidzie Williamsa zasiądzie jedyny w historii Polak, Robert Kubica, któremu chcemy towarzyszyć w jego ponownej drodze na szczyt – dodał Daniel Obajtek.
Niedzielny wyścig na Grand Prix Australii dla Roberta Kubicy będzie jego powrotem do F1 po ośmioletniej przerwie. -Współpraca między PKN ORLEN, a Williams Martini Racing to świetna wiadomość. Nie mogę doczekać się powrotu do F1, jestem dumny, że będę reprezentować Polskę na torach Formuły 1, jeżdżąc bolidem z logotypem naszego narodowego koncernu – powiedział Robert Kubica.
- Cieszymy się, że mogliśmy związać się z firmą czującą ducha motorsportów, z którą mamy wiele wspólnego. Williams Martini Racing to zaawansowane technologie, innowacje i przede wszystkim najwyższej klasy inżynieria. Wiemy, że dla PKN Orlen te wartości są równie ważne, dlatego wspólnie będziemy walczyć o najwyższe cele – zapowiedział Claire Williams, Zastępca Szefa Zespołu Williams Martini Racing.
PKN Orlen nie podaje oficjalnie jakie koszty poniesie za sponsorowanie teamu Williams Martini Racing. Według nieoficjalnych doniesień, polski gigant paliwowy za dwuletnią współpracę z Brytyjczykami miałby zapłacić nawet 100 mln złotych. Orlen jest polskim koncernem paliwowo-energetyczny, liderem branży w Europie Środkowo-Wschodniej. W obszarze wydobycia dysponuje własną bazą zasobów ropy i gazu (2P), które na koniec 2017 roku wyniosły ok. 153 mln boe.