Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|

Fabryka PSA w Tychach wznowi produkcję. "Stopniowy i bezpieczny restart"

106
Podziel się:

18 maja tyski zakład należący do koncernu Peugeot-Citroen znów zacznie działać. Fabryka, która produkuje silniki PureTech, nie działała przez ostatnie dwa miesiące.

Fabryka silników PureTech w Tychach
Fabryka silników PureTech w Tychach (Grupa PSA)

O ponownym uruchomieniu zakładu grupa Peugeot-Citroen (w skrócie PSA) poinformowała we wtorkowym komunikacie. Dwumiesięczny przestój był efektem wybuchem pandemii koronawirusa

- W czasie przestoju fabryki wdrażaliśmy wzmocniony protokół ochrony zdrowia, w ścisłej współpracy z naszymi partnerami społecznymi oraz personelem medycznym - mówi dyrektor tyskiej fabryki Janusz Puzoń, cytowany w materiale koncernu.

Protokół został udostępniony reprezentatywnym organizacjom związkowym i był przedmiotem systematycznych audytów. Ma on być podstawą do codziennej weryfikacji zabezpieczeń stosowanych w fabryce i punktem odniesienia do wdrażania działań naprawczych, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Zobacz także: Obejrzyj też: III etap odmrażania gospodarki. Emilewicz: wytyczne dla restauracji i fryzjerów w tym tygodniu

Jak tłumaczy Puzoń, do audytu w tyskim zakładzie doszło 10 maja. Od 18 maja fabryka znów zaczyna więc pracę.

- Wdrożony protokół zapewnia naszym pracownikom wysoki poziom ochrony i jest pierwszym warunkiem ponownego uruchomienia zakładów produkcyjnych. Drugim jest działalność komercyjna, która napędza działalność przemysłową i umożliwia nam stopniowe i bezpieczne wznowienie produkcji samochodów, na które czekają nasi klienci - tłumaczy Yann Vincent, wiceprezes ds. przemysłowych grupy PSA.

- Te dwa warunki będą kluczowymi dla podejmowanych przez nas, w nadchodzących tygodniach i miesiącach, decyzji - dodaje.

Jak wylicza PSA, od wybuchu epidemii koncern dostosował się do kryzysu, podwajając swoje możliwości informatyczne w marcu 2020 roku. Umożliwiło to szybki rozwój pracy zdalnej (38 000 jednoczesnych połączeń do globalnego systemu informatycznego grupy w kwietniu w porównaniu do średnio 18 000 w poprzednich miesiącach).

"Gazeta Wyborcza" podkreśla, że na razie działalność wznowi jedna z dwóch należących do PSA fabryk. Kiedy na ten krok zdecyduje się zakład Opla w Gliwicach (marka została przejęta przez Pegeuot-Citroen trzy lata temu), na razie nie wiadomo.

Gazeta podkreśla też, że pomoc francuskim koncernom zaproponował francuski minister finansów Bruno Le Maire. Uzależnił on ją od ściągnięcia produkcji z zagranicznych fabryk do kraju.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(106)
WYRÓŻNIONE
Johny Bravo
5 lata temu
Francuzi mogą zacząć zabierać z Polski Carrefour, Auchany, Orange i inne firmy, które nie płaca tu podatków.
Pytanie
5 lata temu
CZY W KOŃCU ktoś ZROZUMIE, ŻE POTRZEBUJEMY własnych FABRYK Z POLSKIM KAPITAŁEM i używających elementów produkcji polskiej?
Waldek 14l
5 lata temu
Po co nam francuskie samochody jak mamy polskie fabryki aut elektrycznych.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (106)
Jasne
5 lata temu
Słaba waluta drogi import też pomogą
asp
5 lata temu
Ładnie to brzmi, ale w efekcie jest tak: macie 5 maseczek na miesiąc, a na bramie dziadowskim termometrem ochrona was zbada i tak wyjdzie 34 stopnie bo wchodzicie z zimnego dworu.
Jealsa
5 lata temu
Tylko Polskie fabryki tv gazety jedzenie towary reszta to chlam
cy
5 lata temu
Imigranci to technicy i inżynierowie ...
Patriota
5 lata temu
Polski kapitał i polskie fabryki będą zawsze zarządzane tak jak obecnie Rzeczpospolita. Polak nie umie się sam zarządzać potrzebuje obcego do napędzania bo własny go zgnoi i okradnie.
...
Następna strona