Według raportu The Wall Street Journal, na który powołuje się CNBC, Meta rozważa pobieranie od swoich europejskich użytkowników od 14 dolarów do 17 dol. (w zależności od typu urządzenia) miesięcznie za wersję Instagrama lub Facebooka bez reklam, jeśli nie zgodzą się oni na wykorzystanie ich danych osobowych do wyświetlania ukierunkowanych przekazów marketingowych.
Facebook tnie koszty. Meta planuje tysiące zwolnień
Działania te są podyktowanie surowymi przepisami dotyczącymi ochrony prywatności w Unii Europejskiej.
"Meta wierzy w wartość bezpłatnych usług, które są wspierane przez spersonalizowane reklamy. Jednak nadal badamy opcje, aby zapewnić zgodność ze zmieniającymi się wymogami regulacyjnymi. W tej chwili nie mamy nic więcej do przekazania" - przekazał rzecznik Meta w rozmowie z CNBC.
Ostatnio Mark Zuckerberg poinformował również o płatnej opcji Meta Verified. Za kilkanaście dolarów miesięcznie użytkownicy (na razie w Australii i Nowej Zelandii) mają otrzymać większą ochronę przed kradzieżą tożsamości.
Jak pisaliśmy w money.pl, cena będzie różnić się w zależności od urządzenia. Miesięczna subskrypcja Meta Verified w wersji przeglądarkowej będzie kosztować 11,99 dol., a dla użytkowników systemu iOS 14,99 dol. Czyli drożej niż w przypadku Twittera, gdzie dodatkowa usługa kosztuje 8 dolarów.