Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Daniel Bochen
|
aktualizacja

Fiat i Renault połączą siły? Dzięki fuzji może powstać trzecia siła na rynku motoryzacyjnym

3
Podziel się:

W poniedziałek Fiat Chrysler Automobiles (FCA) złożył propozycję "transformacyjnego połączenia" francuskiemu koncernowi Renault. W wyniku transakcji mogłaby powstać trzecia siła na rynku motoryzacyjnym po Grupie Volkswagena i Toyocie. Udziały Fiata miałyby zostać podzielone równo między FCA i Renault.

Fiat i Renault. Ruszyły rozmowy nt. fuzji
Fiat i Renault. Ruszyły rozmowy nt. fuzji (East News)

Połączenie Fiat Chrysler Automobiles oraz Renault ma pomóc obu koncernom w obliczu spowolnienia na światowym rynku motoryzacyjnym, a także konieczności ponoszenia kosztów rozwoju technologicznego i przekształceń związanych z elektromobilnością.

W niedzielę media informowały, że negocjacje pomiędzy oboma koncernami są na zaawansowanym etapie. Propozycję fuzji potwierdził w poniedziałek amerykańsko-włoski producent samochodów - podaje PAP.

Fuzja Fiata i Renault. Współpraca m.in przy produkcji samochodów elektrycznych?

Jak informuje Polska Agencja Prasowa, w poniedziałek może dojść do publikacji komunikatu w sprawie współpracy Fiata i Renault m.in. w takich dziedzinach jak samochody elektryczne, systemy połączenia pojazdów z Internetem, czy platformy produkcyjne.

Zobacz także: Zobacz: Fiat ciągle pamięta, jak robić auta miejskie. Koncept Centoventi to potwierdza

Potencjalna wartość połączonych koncernów Fiat Chrysler Automobiles i Renault może osiągnąć nawet ok. 37 mld dolarów. Dodatkowo FCA szacuje, że połączenie przyniosłoby roczne oszczędności rzędu 5,6 mld dolarów.

Roczna produkcja mogłaby wynieść nawet 9 mln egzemplarzy samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych. Jednocześnie, pod względem produkcji, nowy podmiot uplasowałby się na 3 miejscu za Volkswagenem i Toyotą.

Jak podkreśla Reuters, potencjalna fuzja Fiata i Renault może nie być jednak łatwa. Na przeszkodzie mogą stanąć np. związki zawodowe i polityka. Większość fabryk FCA w Europie pracuje obecnie poniżej 50 proc. mocy produkcyjnych. Fiat zapewnia jednak z kolei, że planowane oszczędności nie będą wiązać się ze zwolnieniami.

Masz newsa , zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(3)
WYRÓŻNIONE
Matti
6 lat temu
Czekam na połączenie Mulipli z Thalia, będzie HIT ;)
Biznesman
6 lat temu
Zero plus zero to przeważnie cały czas zero. Niestety zapominają o tym nawet najświetniejsi menadżerowie najświetniejszych firm. Co więcej, zapominają o tym, że w takich przypadkach bywa jednak, że suma to minus jeden.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (3)
Matti
6 lat temu
Czekam na połączenie Mulipli z Thalia, będzie HIT ;)
Biznesman
6 lat temu
Zero plus zero to przeważnie cały czas zero. Niestety zapominają o tym nawet najświetniejsi menadżerowie najświetniejszych firm. Co więcej, zapominają o tym, że w takich przypadkach bywa jednak, że suma to minus jeden.

© 2025 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.