Nie oznacza to, że już za kilka lat karty płatnicze odłożymy na półkę. Z badań Mastercard wynika, że klienci – zwłaszcza w Polsce, lubią płacić przy pomocy tradycyjnego plastiku.
- Co jest szczególnie ważne w Polsce, myślę, że to już znany fakt, że Polska była pierwszych rynkiem, który przyjął płatności zbliżeniowe, konsumentom podobało się to, że mają kontrolę nad tym kawałkiem plastiku. Więc myślmy o karcie, jako pewnym czynniku kształtującym. Oczywście Apple pay czy Google pay są także takimi czynnikami, wykorzystują dokładnie tę samą technologię, bez kontaktu, ale karta staje się tokenem, moim finansowym avatarem – mówił podczas Impact fintech w Łodzi Jason Lane, członek zarządu Mastercard Europe.
Przyszłość finansów osobistych to też większe bezpieczeństwo użytkownika, które zapewni m.in. unijna dyrektywa PSD2, która zacznie obowiązywać w drugiej połowie przyszłego roku.
- Częścią tego bezpieczeństwa jest dodatkowe zabezpieczenie, tak jak odcisk twojego kciuka, głos, albo zdjęcie twarzy. To się stanie powszechne w Europie w sierpniu 2019 roku. Myślę, że to bardzo pozytywne posunięcie dla ludzkości, bo jako konsument, będę miał więcej pewności podczas płatności online - zapewniał przedstawiciel Mastercard Europe.