Jak podaje Puls Biznesu, fundusz infrastrukturalny IFM ma na świecie trzy biura główne: w Melbourne, Nowym Jorku i Londynie – skąd obsługuje Europę.
- Mamy także tzw. biura satelickie. W Europie są zlokalizowane w Madrycie, Mediolanie, Zurychu, Berlinie i Amsterdamie. Teraz do tego grona dołączyła Warszawa. Otworzyliśmy siedzibę w stolicy Polski, bo kraj rozwija się dynamicznie i rośnie zapotrzebowanie na inwestycje infrastrukturalne. Zakładamy, że zapotrzebowanie na prywatny kapitał do ich sfinansowania, który nasz fundusz może zapewnić, też będzie się zwiększać. Ze stołecznego biura planujemy koordynować realizację projektów infrastrukturalnych w całym regionie – mówi, cytowany przez Puls Biznesu, Marcin Piasecki, dyrektor wykonawczy IFM Investors.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
IFM operatorem dwóch terminali kontenerowych w Gdańsku
Gazeta wskazała, że IFM jest także akcjonariuszem spółki Baltic Hub, będącej operatorem dwóch terminali kontenerowych w Gdańsku. 5 czerwca zostanie wmurowany kamień węgielny pod budowę trzeciego.
"(...) Dzięki budowie terminala będziemy mogli przeładowywać nie tylko towary dostarczane na polski rynek, ale także w większym stopniu obsługiwać cały region. Spodziewamy się, że zapotrzebowanie na przeładunki będzie wzrastać, bierzemy pod uwagę budowę w przyszłości czwartego i piątego terminala" – mówi Piasecki.
Współfinansowanie CPK
Gazeta zwróciła uwagę, że fundusz IFM nie zamierza poprzestać na inwestowaniu w przeładunek kontenerów. Wraz z francuską grupą Vinci został wybrany przez spółkę Centralny Port Komunikacyjny (CPK) do współfinansowania, budowy i zarządzania lotniskiem w Baranowie.
Kosiniak-Kamysz: decyzja ws. CPK na dniach
"Na prace związane z przygotowaniami do inwestycji w projekt CPK poświęciliśmy około 1,5 roku. Mam nadzieję, że będzie kontynuowany. Polska ma duży potencjał rozwoju gospodarczego, co będzie generowało także wzrost popytu na usługi lotniczego transportu pasażerskiego. Budowa CPK, podobnie jak rozbudowa Baltic Hubu, pozwoli na zagospodarowanie dynamicznie rosnącego popytu na usługi transportowe w regionie i tym samym zwiększy znaczenie Polski jako regionalnego hubu. Czekamy więc na decyzję rządu i zarządu CPK" – dodał Piasecki.