Według KE średnio jeden na 12 konsumentów w Unii zamawiających tani produkt przez internet pada ofiarą podstępu i nieświadomie zgadza się na regularne uiszczanie wysokiego abonamentu. Chociaż firmy obsługujące karty kredytowe nie są podmiotami odpowiedzialnymi za tego rodzaju nieuczciwe praktyki, to mają obowiązek - zgodnie z dyrektywą o usługach płatniczych - ostrzegania swoich klientów.
Tymczasem, zazwyczaj w serwisach transakcyjnych, gdzie konsumenci wprowadzają informacje o swojej karcie kredytowej podczas zakupów online, pojawia się tylko informacja o jednorazowej kwocie płatności, a nie subskrypcji implikującej regularne potrącenie z konta.
Zgodnie z przepisami unijnymi konsumenci muszą być poinformowani o rzeczywistych kosztach transakcji i nie powinni być wprowadzani w błąd.
Trzy firmy mają teraz dwa miesiące na poinformowanie Komisji i instytucji zajmujących się ochroną konsumentów, jakie zamierzają wprowadzić zmiany w swoich procedurach płatniczych.