Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jakub Ceglarz
|
aktualizacja

Firmy blokowały zakopiankę. GDDKiA zapewnia, że nie zalega z płatnościami

23
Podziel się:

"Dementujemy informację jakoby Oddział GDDKiA w Krakowie zalegał z jakimikolwiek płatnościami" - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Odnosi się w ten sposób do protestu, który miał miejsce na zakopiance w ubiegłym tygodniu.

GDDKiA zapewnia, że nie zalega z żadnymi płatnościami wobec wykonawców
GDDKiA zapewnia, że nie zalega z żadnymi płatnościami wobec wykonawców (PAP)

W piątek około południa firmy budujące zakopiankę zablokowały tę drogę, bo - jak twierdziły - od miesięcy nie mogą się doprosić zapłaty za wykonane prace. Zleceniodawcy mają im być winni od 10 do nawet 20 milionów złotych. Później pojawiały się informacje o nawet 44 mln zł. O proteście informowaliśmy w money.pl.

Nowa zakopianka ma być w pełni gotowa dopiero po 2021 roku. Równocześnie na trzech odcinkach budują ją trzy firmy, jedna polska i dwie włoskie. Rzecz jasna podwykonawcami jest wiele innych firm. Mniej więcej 15 z nich, należących głównie do przedsiębiorców z Podhala, skarży się na brak płatności ze strony głównych wykonawców.

Piątkowy protest odbył się w newralgicznym miejscu - na skrzyżowaniu starej i nowej zakopianki, pod którym powstaje tunel. Samochody z plakatami zablokowały trasę na kilkanaście minut.

Zobacz także: Obejrzyj: Był nauczycielem, dzięki jednej rozmowie został miliarderem

Wykonawcy podkreślają, że GDDKiA ma wobec nich spore zaległości.

Dyrekcja jednak tych informacji nie potwierdza. "Dementujemy informację podane przez zarząd IDS-BUD i ALTIS-HOLDING jakoby Oddział GDDKiA w Krakowie zalegał z jakimikolwiek płatnościami. Terminowo wywiązujemy się z należnych płatności" - napisała na Twitterze.

Budowa S7 od Lubnia do Rabki Zdroju rozpoczęła się w 2016 r. Umowa na budowę odcinka Lubień – Naprawa podpisana została 29 czerwca 2016 r. z polsko-ukraińskim konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacją ALTIS-HOLDING z Kijowa. Dokładny koszt budowy wynosi 521 519 095,35 złotych.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(23)
WYRÓŻNIONE
Danka
5 lata temu
Polska w pełnej krasie..
alf
5 lata temu
Akurat wykonawcom chciałoby się blokować, gdyby dostali kasę.
IQ-50
5 lata temu
Czy GDDK i A rżnie głupa,czy wykonawcy.Ja twierdzę że GDDK i A na 1000%.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (23)
Mirena
5 lata temu
Trzaskowski to hipokryta – rysuje się na konserwatyste, a dzieci do komunii nie posłali, bo kościół przeciw aborcji jest. To lewak ostateczny, finansuje LGBT i inne bezeceństwa. Gorszy niż Biedroń, bo ten chociaż się nie kryje.
To
5 lata temu
Za PO też tak było.
@imi
5 lata temu
Jeśli to jest prawda to należało by obciążyć tych wykonawców za zajęcie drogi i odechciałoby im się majówki..
Lech
5 lata temu
Tak jest, kiedy nauczyciel jazdy na nartach dostaje za friko 5 milionów ( za buble) a wykonawcy czekają na kasę, no chyba że się zapiszą do PIS, od razu należność z odsetkami.
lx
5 lata temu
GDDKiA jako urząd centralny, nie może zalegać z płatnościami (urzędnik poniósł by konsekwencje tego). Sądzę, że przedsiębiorcy albo mają problem z udowodnieniem wykonanej pracy albo nie dopilnowali zgłoszenia że pracują na rzecz IDS-BUD. Dotychczas GDDKiA wypłacała zaległości za firmy zchodzące z budowy.
...
Następna strona