Europejski Kongres Gospodarczy co roku gromadzi kluczowych graczy z różnych sektorów gospodarki. Podczas ostatniej edycji, zakończonej 9. Maja 2024 roku, gościł m.in. jednego z przedstawicieli przemysłu motoryzacyjnego – markę Ford. Znany z innowacyjności producent rodem z Michigan, premierowo dla naszego rynku, zaprezentował dwa znaczące modele dostawcze – w pełni elektryczne E-Transit Courier i E-Tourneo Custom.
Premiera w świetle zielonych innowacji
Jak podkreśla Attila Szabó, dyrektor zarządzający i Prezes Zarządu Ford Polska, te modele to więcej niż samochody dostawcze – to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku na efektywne, ekologiczne i przystosowane do intensywnej eksploatacji miejskie pojazdy.
"E-Transit Courier i E-Tourneo Custom to nasze najnowsze propozycje, które łączą zaawansowane technologie z potrzebami przedsiębiorców. Są odpowiedzią na oczekiwania rynku oraz elementem naszej strategii zrównoważonego rozwoju" – mówi Szabó. "To polska premiera tych modeli, ale przede wszystkim okazja, aby pokazać, jak poważnie podchodzimy do kwestii ekologii" – dodaje.
Ford Pro nie ogranicza się jednak tylko do pojazdów elektrycznych. Marka oferuje szeroką gamę samochodów dostosowanych do różnych potrzeb biznesowych, w tym modele z tradycyjnymi silnikami spalinowymi i napędami hybrydowymi typu plug-in. Od kompaktowych furgonów, przez busy, aż po pełnowymiarowe vany – każdy przedsiębiorca znajdzie w ofercie marki odpowiednią dla siebie pozycję.
"Rozumiemy, że nasza oferta musi być kompleksowa. Dlatego w Ford Pro znajdują się pojazdy o różnych specyfikacjach, w tym także te z silnikami diesla i hybrydowe" – mówi Attila Szabó.
Bogata oferta dla biznesu
Ford Pro to jednak nie tylko produkt, jakim jest konkretny model samochodu, ale również pomoc w zarządzaniu czasem pracy. Jednym z filarów wsparcia w optymalizacji jest inteligentna diagnostyka w usłudze Ford Liive. Monitoring stanu technicznego pomaga klientom upewnić się, że unikną nieplanowanych przystanków podczas użytkowania pojazdów. Dokonuje się tego za pośrednictwem gromadzonych informacji o konkretnym samochodzie, które pozwalają np. przewidzieć, że z daną częścią wkrótce wystąpi problem. W takim wypadku można z odpowiednim wyprzedzeniem zaprosić klienta na wizytę do serwisu.
"Ford Pro to przede wszystkim produktywność. Zdaliśmy sobie sprawę, że oferowanie klientom najlepszego produktu, z którego mogą skorzystać, to wciąż nie wszystko – to nie wystarczy. Staramy się zapewnić im też inne usługi, inne narzędzia, aby mogli poprawić swoją produktywność. Wkrótce zaoferujemy naszym klientom w Polsce również usługi telematyczne" – podkreśla Attila Szabó.
Poważne zobowiązanie
Ford od lat dąży do minimalizacji swojego wpływu na środowisko, czego dowodem są ambitne cele, jakie firma postawiła sobie na najbliższe dekady. "Nasze zobowiązanie, że do 2050 roku cały nasz łańcuch dostaw i operacje będą wolne od emisji, jest kluczowym elementem naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Już teraz działamy w kierunku redukcji emisji CO2, nasze fabryki i dostawcy korzystają wyłącznie z zielonej energii" – wyjaśnia Attila Szabó.
Dziś już wiemy, że dążenie do zeroemisyjności to nie tylko kwestia produkcji pojazdów elektrycznych, ale także kompleksowe podejście do zarządzania logistyką, recyklingiem materiałów i racjonalnego wykorzystania zasobów. Ford wdraża innowacje nie tylko w swoich produktach, ale i w procesach produkcyjnych, zmierzając do realizacji kolejnych kamieni milowych na drodze zrównoważonego rozwoju.
Obecność marki Ford na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach stanowiła więcej niż tylko wystawę nowoczesnych pojazdów dostawczych. Była to manifestacja przyszłości motoryzacji – inteligentnej, zintegrowanej i zrównoważonej. Ford, właśnie dzięki takim inicjatywom, umacnia swoją pozycję lidera w dziedzinie innowacji motoryzacyjnych oraz jako firmy świadomej swojej roli w kształtowaniu przyszłości transportu na świecie.
"Nie patrzymy na konkurencję. To ich decyzja, gdzie się pojawią, a gdzie nie. My dostrzegliśmy świetną okazję, aby zbliżyć się do naszych klientów. To wydarzenie przyciąga mnóstwo ludzi, mnóstwo firm, mnóstwo ważnych i wpływowych osób, nawet z organów regulacyjnych, co daje możliwość przybliżenia im naszej branży i nas samych" – kwituje Szabó.
Płatna współpraca z marką Ford