Francja wprowadza nowe prawo. Od 1 stycznia 2022 roku plastikowe opakowania owoców i warzyw w sklepach muszą zostać zastąpione przez inne materiały, które można poddać recyklingowi. Będzie można z nich korzystać tylko w przypadku bardzo delikatnych owoców.
Gazety, tygodniki i magazyny również nie będą mogły być pakowane w plastik. Fast foody nie będą mogły oferować dzieciom plastikowych gadżetów. Według szacunków francuskiego rządu nowe przepisy pozwolą ograniczyć wykorzystanie plastikowych opakowań o około 1 mld sztuk rocznie.
Zielona kampania promująca ekologię
Od marca wejdą w życie nowe przepisy dotyczące reklam samochodów, które będą musiały zawierać przekaz dotyczący ograniczania podróży samochodowych na krótkich dystansach. Producenci aut, którzy nie zastosują się do nowych wytycznych, będą musieli płacić kary, które mogą sięgnąć 50 tys. euro.
Natomiast operatorzy telefonii komórkowej i dostawcy internetu będę zobowiązani do prezentowania informacji na temat szkodliwych emisji generowanych przez aktywność online.
Będzie to elementem kampanii edukacyjnej, której celem jest zwiększenie świadomości, że technologie cyfrowe również przyczyniają się do niszczenia środowiska. Według raportu francuskiego senatu sektor technologiczny odpowiada za 2 proc. emisji gazów cieplarnianych w kraju.