Galerie handlowe a Black Friday. Czego można się spodziewać?
Galerie handlowe już szykują się na ponowne otwarcie. Jednocześnie w związku z przypadającym na 27 listopada świętem zakupów - Black Friday - w Polsce trwają już teraz rozpoczęły się liczne akcje promocyjne. Radosław Tyszko, dyrektor sprzedaży Ceneo.pl przewiduje, że 27 listopada 2020 roku serwis odwiedzi aż 3,5 mln użytkowników. Przyznaje, że chociaż producenci i sklepy rozciągają Black Friday do niemal całego miesiąca obfitego w rabaty.
Przypomnijmy, że decyzją premiera galerie handlowe zostaną otwarte przy zachowaniu wysokiego reżimu sanitarnego. Na mocy decyzji w sklepach i galeriach handlowych będzie obowiązywał limit osób.
Galerie handlowe a Black Friday. Szał zakupów okazją dla banków
Galerie handlowe już wkrótcewrócą do łask, a Polacy szykują się na przeceny związane z Black Friday. Co ciekawe, niezależnie od wieku każdy chce w nich uczestniczyć - wynika z badań Domodi.pl. Według analizy serwisu wydatki dla ponad połowy kupujących zamkną się w kwocie poniżej 500 zł.
Czytaj też: Black Friday w dobie pandemii. Polacy kochają promocje. Tu różnic pokoleniowych brak
W poprzednich latach zainteresowanie kredytami ratalnymi przy zakupach podczas Black Friday także było wyraźnie wyższe. W 2018 r. sprzedaż w listopadowe weekendy wzrosła o ponad 36 proc. względem pozostałych miesięcy, a rok później o kolejne 50 proc. 29 listopada 2019 r. banki udzieliły 32,3 tys. kredytów ratalnych – to 2,5 razy więcej w stosunku do średniej w pozostałe dni robocze w tym miesiącu. Średnia kwota kredytu ratalnego z tego dnia wyniosła 3769 zł, a więc była wyższa o 1,8 proc. w stosunku rocznym.