Średni ruch w galeriach handlowych osiągnął 77 proc. - piszą Wiadomości Handlowe powołując się na ostatnie dane Polskiej Rady Centrów Handlowych. To wynik z piątego tygodnia (od 1 do 7 czerwca) od zniesienia obostrzeń sanitarnych.
Do tej pory Polacy z rezerwą podchodzili do zakupów w sklepach wielkopowierzchniowych i galeriach handlowych. Te, poza pikami odwiedzin 25 maja - czyli przed Dniem matki oraz 1 czerwca - w Dzień dziecka - nie miały one dużego ruchu.
Czytaj więcej: Wypłaty w zarządach państwowych spółek wyższe o połowę. Ciągle jednak niższe niż za PO
W tym roku również Dzień dziecka był szczególny w związku z pandemią. Co prawda porównując poniedziałek 1 czerwca do analogicznego poniedziałku 3 czerwca w ubiegłym roku "odwiedzalność" wyniosła 99 proc., alem zestawiając jednak tegoroczny i ubiegłoroczny Dzień dziecka, ten wynik jest już znacznie gorszy - bo na poziomie 59 proc.
- Musimy wziąć pod uwagę kilka czynników, które miały wpływ na taki wynik. Po pierwsze w tym roku dzień dziecka przypadł w poniedziałek, a w roku ubiegłym była to sobota, która naturalnie notuje wyższe wskaźniki odwiedzalności. Po drugie, z uwagi na pandemię koronawirusa, obiekty nie organizowały tradycyjnych eventów dla najmłodszych - wyjaśnia Anna Zachara-Widła, Research & Education Manager w PRCH, której słowa przytaczają "Wiadomości Handlowe".
Czytaj więcej: Najbogatsi biznesmeni branży medycznej. Potrafili przekuć koronawirusa w pokaźne zyski
Z danych zawartych w raporcie "RRF Crisis vol. 3" PRCH wynika, że aż 81 proc. konsumentów czuje się bezpiecznie podczas robienia zakupów w obiektach handlowych.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl