Od 2016 roku w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych 2014-2023 do użytku oddano 15 obwodnic. Z programu skorzystały takie miasta jak: Olsztyn, Szczecinek, Inowrocław, Jarocin, Ostrów Wielkopolski, Kępno, Nysa, Kościerzyna, Bełchatów, Wieluń, Myślina, Bolków, Kłodzko, Brodnica, czy Góra Kalwaria. Łączna długość wszystkich dróg to 147,6 km.
Ponadto trzy obwodnice powstały poza programem. Mowa tutaj o odcinkach dróg okalających Skawiny (klasa drogi GP) o długości 2,2 km, I etap obwodnicy Kępna o długości 3,6 km w ciągu drogi ekspresowej S11 oraz obwodnicę Marek, czyli 15,3 km drogi ekspresowej S8. Łączna długość - 21,1 km.
"Budowane obwodnice miast przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa ruchu, zwiększenia komfortu jazdy zarówno dla kierowców podróżujących tranzytem, jak i zmotoryzowanych z samego miasta. Budowane odcinki omijające centra miast minimalizują niedogodności związane z korkami i hałasem w centrum miejscowości" - tłumaczy GDDKiA w komunikacie. Podaje też, że brak obwodnic powoduje, że ruch tranzytowy toczy się miejskimi ulicami, co wywołuje ich zakorkowanie.
Obejrzyj: Pomysł na biznes: Lark Leisure Homes- nowoczesne domy mobilne
Dlatego też Dyrekcja nie spoczywa na laurach i wciąż realizuje kolejne 16 projektów o łącznej długości 168,5 km, a także dla obwodnic Wałcza (17,8 km) oraz Ostrowca Świętokrzyskiego (ok. 3 km), dla których są prowadzone postępowania przetargowe.
GDDKiA chwali się obwodnicami. 115 km w trzy lata
Dla 16 obwodnic o łącznej długości 117,3 km są zapewnione środki na budowę. Z kolei dla 12 obwodnic o łącznej długości 229,3 km takiego zabezpieczenia finansowego jeszcze nie ma.
Tak prezentuje się realizacja Programu Budowy Dróg Krajowych 2014-2023:
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl