Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Marcin Lis
|
aktualizacja

GDDKiA zrywa dwie umowy. Budowa kluczowych ekspresówek zagrożona

8
Podziel się:

Terminy oddania dwóch odcinków dróg ekspresowych są zagrożone. GDDKiA zerwała umowy z wykonawcą fragmentu S7 w okolicy Warszawy i S61 w woj. mazowieckim i podlaskim.

Budowa odcinków S7 i S61 zagrożona
Budowa odcinków S7 i S61 zagrożona (East News, Wojciech Strozyk/REPORTER)

"Po wielokrotnych wezwaniach generalnego wykonawcy, firmy Rubau Polska sp. z o.o., do rzetelnej i zgodnej z podpisanymi umowami realizacji kontraktów na odcinkach S7 węzeł Warszawa Lotnisko – węzeł Lesznowola oraz S61 Podborze – Śniadowo GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umów z wykonawcą tych inwestycji" - poinformowała w specjalnym komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Komunikat dla kierowców oznacza tylko jedno - konieczność uzbrojenia się w cierpliwość. Oba fragmenty nowych ekspresówek miały być jednymi z kluczowych - to bowiem "wylotówka" z Warszawy oraz początek Via Baltiki. GDDKiA nie ukrywa, że zerwanie umów oznacza "zagrożenie" zaplanowanych terminów (już dziś wynoszą po kilka miesięcy).

Pierwszy z odcinków, z którego zejść musi firma Rubau Polska to niespełna siedmiokilometrowy fragment S7, który miał powstać za 221 mln zł do marca 2021 r. Jeśli nie zostanie, to domknięcie w terminie "ekspresówki" z Warszawy do Radomia i dalej do Krakowa okaże się niemożliwe.

Zobacz także: Obejrzyj także: Wyboista droga do euro. "Potrzebna jest zmiana Konstytucji"

Z kolei niespełna 20-kilometrowy drogi S61 miał stanowić początek drogi Via Baltica. Zgodnie z projektem droga odgałęzia się od istniejącej S8 w węźle Podborze i kieruje do granicy z Litwą. Zerwanie umowy z generalnym wykonawcą oznacza, że zaplanowany na listopad przyszłego roku termin zakończenia robót jest zagrożony.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
WYRÓŻNIONE
Joanna
5 lata temu
Ale te odcinki nawet nie zostały zaczęte, więc o co chodzi? Urząd nie wydał zrid. I terminy i tak nie zostaną dotrzyane. Cała s61 i s7 podwarszawą miały być w 2021, ale nie zostały jeszcze nawet wydane pozwolenia...
Cr
5 lata temu
No i producenci materiałów wylali dziecko z kąpielą. To niestety dopiero początek. W połowie roku będzie kulminacja.
Pol
5 lata temu
Sie kase wyda na 500
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
leo
5 lata temu
A co z S-5 którą rozpoczęto i już nie budują ! Pisowska propaganda ma się dobrze
Pirat
5 lata temu
Skonczy sie tym ze beda budowac Chinczycy. Juz pojawialy takie oferty. Statek sprzetu...3 tysisce ludzi i praca 24 godziny na dobe
Pol
5 lata temu
Sie kase wyda na 500
Trol
5 lata temu
Firmy w teczkach nie mają kim budować, bo jest tyle inwestycji. Dobrze, że to się wydłuża realizacja i rozpoczęcie nowych kontraktów, bo za 3 lata większość byłaby zrobiona i nadszedł by prawdziwy kryzys. Tak, będzie to później i może nie tak gwałtownie. Teraz nawet te największe firmie nie oszukują podwykonawców, bo ich potrzebują.
aaaa
5 lata temu
Mogliby tej do Lublina nie budować. Zawsze to mniej lubelasów w moim mieście.