Zamykana fabryka specjalizowała się w produkcji minivanów Buick GL8 oraz SUV-ów Chevrolet Tracker przeznaczonych na rynek chiński. Informację o zamknięciu zakładu potwierdził anonimowy przedstawiciel firmy - donosi agencja Reutera.
W czwartym kwartale ubiegłego roku amerykański producent samochodów zgłosił koszty restrukturyzacji w Chinach na poziomie 4 miliardów dolarów, które obejmowały zamknięcia zakładów. Mimo to General Motors odnotował pozytywny dochód z kapitału własnego w Chinach przed uwzględnieniem kosztów restrukturyzacji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nowa strategia na największym rynku motoryzacyjnym świata
Podczas konferencji motoryzacyjnej w Nowym Jorku, dyrektor generalna GM Mary Barra przedstawiła przyszłą strategię firmy w Chinach. Koncern zamierza skoncentrować się na markach Cadillac, Buick oraz na segmencie importowanych pojazdów premium. Barra podkreśliła, że te pojazdy są szczególnie pożądane przez określoną grupę chińskich konsumentów.
General Motors współpracuje z SAIC Motors przy produkcji pojazdów marek Buick, Chevrolet i Cadillac w Chinach. Ta współpraca pozostaje kluczowym elementem obecności amerykańskiego koncernu na chińskim rynku motoryzacyjnym.