Geniusz w pracy. Kim jest?
Geniusz to inaczej człowiek wybitny. Termin "geniusz" może oznaczać niezwykłe, niezrozumiałe dla innych i wydające się nadludzkimi zdolności oraz osobę takimi zdolnościami obdarzoną - ma się przy tym na myśli przede wszystkim osiągnięcia jednorazowe, przełomowe wynalazki i odkrycia, dzieła sztuki o największym znaczeniu; ducha danej epoki, człowieka. To definicja słownikowa, ale kim jest geniusz w dzisiejszych czasach?
To osoba, która ma ponadprzeciętne zdolności w jakiejś dziedzinie, odnosi sukcesy i osiągnięcia w nauce i sztuce, niekoniecznie jednorazowe i przełomowe. To także człowiek posiadający bardzo wysoki poziom ogólnych zdolności poznawczych, zdolna do tworzenia oryginalnych koncepcji naukowych, nowych form organizacji społecznej, nowych dzieł artystycznych, rewolucyjnych wynalazków technicznych.
Geniusz w pracy. Czy jest ważny dla firmy?
Geniusz w pracy to ważna osoba w przedsiębiorstwie. Jego wiedza, kompetencje i umiejętności mogą pomóc w realizacji celów firmy, ale także może wpłynąć na atmosferę w pracy. Wszystko zależne jest od tego, jakie cechy charakteru mają geniusz i osoby z nim współpracujące.
Zdolności genialnych pracowników gloryfikowane są przez pracodawców. Jeżeli geniusz w pracy będzie nas irytował, to nigdy nie złapiemy z nim dobrego kontaktu i będzie to też wpływało na nasze nastawienie w pracy. Geniusz - inteligentny pracownik - potrzebuje też współpracy z osobami na podobnym poziomie umiejętności co on, by dalej się rozwijać. To klucz do sukcesu przedsiębiorstwa.