Bankowy Fundusz Gwarancyjny (BFG) rozpoczął przymusową restrukturyzację Getin Noble Bank (GNB), by uchronić go przed upadłością. Oznacza to, że działalność GNB bez portfela kredytów walutowych (w tym frankowych) zostanie przeniesiona do Banku BFG, który docelowo będzie się nazywał VeloBank (nazwa jest w trakcie rejestracji).
Właścicielem nowo utworzonego banku jest BFG oraz System Ochrony Banków Komercyjnych (SOBK), utworzony przez osiem największych banków: ING Bank Śląski, Alior Bank, Bank Millennium, PKO BP, Bank Pekao, BNP Paribas Bank Polska, mBank, Santander Bank Polska. Więcej na ten temat można dowiedzieć się TUTAJ.
Dla klientów Getin Noble Banku (GNB) nic się nie zmienia. Jak informuje BFG, wszyscy klienci są i będą obsługiwani tak jak do tej pory, mają nieprzerwany dostęp do wszystkich swoich środków pieniężnych.
"Dotyczy to wszystkich osób i podmiotów, które na dzień 30 września 2022 r. są klientami Getin Noble Banku, w tym klientów firmowych, z sektora publicznego, a także klientów bankowości osobistej i private banking" - głosi komunikat.
Ważne informacje dla klientów Getin Noble Bank
- Klienci są i będą obsługiwani tak jak do tej pory, mając dostęp do swoich wszystkich oszczędności w placówkach oraz przez bankowość internetową i aplikację mobilną.
- Klienci mogą korzystać z kart i bankomatów. Nie zmieniają się numery rachunków bankowych, strony logowania, hasła i loginy do bankowości internetowej pozostają bez zmian.
- Przeniesione zostaną m.in. wszystkie depozyty, a także kredyty w PLN.
- Kredyty należy spłacać na dotychczasowych zasadach.
- Kredyty hipoteczne denominowane lub indeksowane do walut obcych (CHF, EUR, USD, JPY) są wyłączone z przeniesienia i pozostają w Getin Noble Bank, jednak sytuacja kredytobiorców mających hipoteczne kredyty walutowe w zakresie ich obsługi również nie ulega zmianie: należy je spłacać na dotychczasowych zasadach i na dotychczasowe numery rachunków. Polecenia przelewu z przeniesionych rachunków bankowych będą dalej realizowane, a klienci posiadający kredyty hipoteczne w walutach obcych będą obsługiwani bez zmian.
- W związku z przymusową restrukturyzacją Getin Noble Bank klienci nie muszą podejmować żadnych działań.
- Placówki będą działać pod dotychczasowymi szyldami do czasu rebrandingu na VeloBank.
Uruchomiono całodobową infolinię dla klientów indywidualnych pod numerem +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01. Infolinia dla klientów firmowych i sektora publicznego dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 20.00 pod numerami +48 608 019 700 lub + 48 32 604 30 25.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Harmonogram działań
30 września 2022 r. (piątek) – wszczęcie przymusowej restrukturyzacji – obsługa klientów bez zmian. Działają karty, bankomaty, bankowość elektroniczna, mobilna i placówki Getin Noble Bank.
1-2 października 2022 r. (sobota, niedziela) – klienci obsługiwani bez zmian, działają karty, bankomaty, bankowość elektroniczna, mobilna oraz te placówki, które są otwarte w weekendy.
3 października 2022 r. (poniedziałek) – SOBK obejmuje 49 proc. akcji utworzonego przez Fundusz Banku BFG S.A., pozostałe 51 proc. ma BFG.
3 października 2022 r. – przeniesienie działalności (z wyłączeniami) Getin Noble Bank – obsługa klientów bez zmian, klienci Getin Noble Bank z kredytami walutowymi są obsługiwani przez Bank BFG.