O tym, że minister zdrowia Adam Niedzielski ma kandydować do Sejmu z Wielkopolski, wiadomo od jesieni ubiegłego roku. Niedługo później pojawiła się informacja, według której szef MZ ma startować z pierwszego miejsca w okręgu nr 38 ze stolicą w Pile.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kampania ministra zdrowia ze wsparciem firm farmaceutycznych?
"Gazeta Wyborcza" zwraca uwagę na częste w ostatnim czasie wizyty ministra we wspomnianym okręgu, chociażby przy okazji Święta Niepodległości, spotkań z mieszkańcami, oddania do użytku szpitalnych inwestycji czy wykładów dla seniorów w ramach uniwersytetu trzeciego wieku.
Dziennik opisuje również sprawę I Forum Ochrony Zdrowia, na którym minister Niedzielski był jednym z najważniejszych gości. Na wydarzeniu, zorganizowanym w czerwcu we wsi Wąsowo niedaleko Nowego Tomyśla, pojawili się również inni wysocy przedstawiciele resortu zdrowia.
Wśród sponsorów konferencji była big pharma, czyli wielkie firmy medyczne, m.in.: Abbott, Medtronic, GlaxoSmithKline, Grupa Luxmed, Philips, Roche, Novartis, Brainlab oraz Ipsen. Było też PZU Zdrowie, Związek Pracodawców Farmaceutycznych PharmaNET oraz Krajowi Producenci Leków - pisze "GW".
Na skierowane do wspomnianych firm pytanie dziennikarzy, czy nie przeszkadza im fakt bycia sponsorem konferencji organizowanej na terenie okręgu wyborczego, z którego startować ma do Sejmu minister zdrowia, odpowiedziały tylko Medtronic i Roche. "Jako światowy lider technologii medycznych jesteśmy żywotnie zainteresowani poprawą opieki zdrowotnej i dostępności pacjentów do nowoczesnych technologii medycznych" - wskazała firma Medtronic. Roche odpisała zaś, że "uczestniczy w wielu wydarzeniach o charakterze merytorycznym, które są bezpośrednio związane z tematami systemu ochrony zdrowia".
Jak podaje "Wyborcza", za organizację jednego z paneli podczas I FOZ zapłaciła również państwowa Agencja Badań Medycznych. Ministerstwo Zdrowia jak dotąd nie odniosło się do sprawy.