Powodem awarii był błąd w aktualizacji programu Falcon firmy CrowdStrike na urządzeniach używających systemu operacyjnego Windows - poinformował kilka dni temu George Kurtz, szef firmy CrowdStrike. Na ekranie dotkniętych nią komputerów pojawiało się niebieskie tło, w żargonie informatycznym znane jako "niebieski ekran śmierci".
Agencja Reutera podkreślała, że skutki awarii były odczuwalne na całym świecie ze względu na to, że tysiące firm przechowują dane w chmurze, a zarówno Microsoft, jak i CrowdStrike są bardzo popularne.
Globalny problem i przeprosiny
Błąd techniczny zakłócił działanie usług linii lotniczych, banków i giełdy w Londynie – dodawała agencja Bloomberga. Rozległa seria awarii rozprzestrzeniła się od USA po Azję po tym, jak firma Microsoft poinformowała o awarii wszystkich swoich usług online.
Teraz, jak podaje serwis techcrunch.com, firma CrowdStrike w ramach przeprosin oferuje swoim partnerom karty podarunkowe do Uber Eats o wartości 10 dolarów. Anonimowe źródła potwierdziły, że otrzymały maile od CrowdStrike, w których firma przeprasza za niedogodności. "Aby wyrazić naszą wdzięczność, następna filiżanka kawy lub nocna przekąska jest na nasz koszt!" - czytamy część treści jednego z maili.
Okazało się jednak, że vouchery nie mogły zostać zrealizowane. TechCrunch opisuje, że część osób, które otrzymały maila informującego o bonie na żywność, nie mogły go zrealizować. "Otrzymały komunikat o błędzie informujący, że kupon został anulowany" - czytamy. Redaktorzy TechCrunch sprawdzili jeden z voucherów, lecz na stronie Uber Eats pojawił się komunikat o błędzie informujący, że karta podarunkowa "została anulowana przez wystawcę i nie jest już ważna".