Jak podano, ze skarg wynika m.in., że przedsiębiorcy mają problemy z rozliczaniem zamówień - konsumenci nie dostają niezwłocznie zwrotu nadpłaty czy pieniędzy za niezrealizowane zamówienie.
Płacili za zamówienie wyższą cenę
"Do UOKiK docierały skargi konsumentów na nieprawidłowości przy zamawianiu jedzenia i produktów spożywczych za pomocą popularnych aplikacji. Konsumenci wskazywali, że np. płacili za zamówienie wyższą cenę niż ta, o której byli informowani przed złożeniem zamówienia. Skargi dotyczyły także rozliczania się przedsiębiorców za niezrealizowane zamówienie" - napisano w komunikacie.
"Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów wobec Glovo oraz postępowanie wyjaśniające wobec spółki Uber Eats" - dodano.
Postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów może zakończyć się nałożeniem kary do 10 proc. obrotu
Młodzi lubią wygodę
25 mld dolarów – tyle w ciągu najbliższych czterech lat może być warty rynek dowozu posiłków w Europie. Jak wynika z raportu Deloitte i Uber Eats, nawet jedna piąta wszystkich zamówień w restauracjach to zamówienia z dowozem.
Najczęściej z platform do zamawiania jedzenia korzystały osoby dorosłe w wieku od 18 do 39 lat. 71-80 proc. złożyło zamówienie na platformie zewnętrznej w ciągu ostatnich siedmiu dni. Najrzadziej korzystały z nich osoby dorosłe w wieku powyżej 60 lat, z czego 32-63 proc. nigdy nie składało zamówień na platformie zewnętrznej.