"Zakup został dokonany przez Sportmaster Operations, który posiada wszystkie podmioty prowadzące detaliczną działalność Sportmaster na różnych rynkach" - czytamy w komunikacie GO Sport Group, dotychczasowego właściciela sieci.
Transakcja obejmuje przejęcie 34 sklepów GO Sport Polska o łącznej powierzchni sprzedaży 37 tys. m.2 Wartość transakcji nie jest ujawniona.
Dmitrij Barkov, dyrektor Sportmaster Operations, ogłosił, że Grupa Sportmaster zwraca się w kierunku dynamicznego rozwoju międzynarodowego, ekspansji oraz wzmocnienia swojej obecności na rynkach artykułów sportowych w Azji i Europie, dlatego grupa jest gotowa zainwestować w rozwój sieci Sportmaster w Europie.
"Przejęcie polskiej sieci sklepów z artykułami sportowymi to nowy krok w rozwoju grupy - alokacja sieci w Europie Wschodniej, zdobycie nowych doświadczeń w wysoce konkurencyjnym środowisku detalicznym rozwiniętych rynków" - czytamy dalej.
Sportmaster Operations zarządza operacjami na różnych rynkach, w tym w Rosji, na Ukrainie, w Kazachstanie, na Białorusi i w Chinach. Grupa planuje również ekspansję na rynki Azji Środkowej oraz Kaukazu Południowego.
- Nadszedł czas na zmiany na polskim rynku artykułów sportowych i turystycznych. Mamy nadzieję, że miłośnicy sportu oraz outdooru w Polsce skorzystają na tej zmianie, docenią nowe podejście do kolekcji i asortymentu, a także będą cieszyć się odnowionymi sklepami. Życzę zespołowi Sportmaster powodzenia w tym przedsięwzięciu - oświadczył prezes GO Sport Group Philippe Favre.
- To ważny krok w naszym rozwoju. Sportmaster podejmuje nowe wyzwanie z wielkim entuzjazmem. Nie będzie to łatwe, ponieważ polski rynek charakteryzuje się wymagającymi i świadomymi konsumentami oraz silnymi konkurentami, jednak optymistycznie patrzymy w przyszłość - skomentował Barkov.
Plan rozwoju zakłada, że nowo pozyskany polski biznes będzie wspierany metodycznie przez przedstawicieli z Ukrainy i Rosji. Janusz Gembarski został powołany na stanowisko dyrektora ds. rozwoju biznesu.
Początkowo Sportmaster planuje działać pod obecną marką GO Sport, ale w przyszłości sklepy zostaną poddane rebrandingowi. Grupa zamierza oprzeć się na doświadczeniu, rozległej wiedzy i kompetencjach zespołu GO Sport Polska, zatrzymując zespół. Planowane są zmiany formatu sklepów, aby poprawić widoczność dla klientów pod względem kategorii, sportu i marek.
Sklepy będą zaopatrywać wiodące światowe marki sportowe, a także inne popularne marki handlowe, w tym własne marki Sportmaster.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl