Materiał powstał we współpracy z Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej ze środków Funduszu Rozwoju Regionalnego
Projekt jest skierowany to przedsiębiorców, którzy prowadzą swoją firmę na Dolnym Śląsku i chcą promować swoje produkty i innowacje na rynkach międzynarodowych.
Dolnośląskie firmy wychodzą na świat
Wartość projektu, który potrwa dwa lata, to ponad 21,5 mln złotych. Ponad 70 proc. tej kwoty to pieniądze z Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dolnośląskie firmy mają potencjał, chcą się rozwijać na rynkach światowych. Dlatego w regionie są realizowane projekty wspierające takie działania. Obecne działania Going Global to kontynuacja jednego z pierwszych w kraju, regionalnego programu, który taki rozwój gwarantuje. W poprzedniej edycji projektu "Going Global - Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza" wzięło udział 145 przedsiębiorców. Odbyło się 13 zagranicznych misji, podczas których firmy odbyły niemal 400 spotkań biznesowych. Dzięki tym działaniom uczestnicy projektu podpisali kontrakty o wartości szacowanej na ponad 5,3 miliona złotych.
Nowa edycja projektu Going Global obejmie zasięgiem trzy kontynenty. Firmy z Dolnego Śląska wezmą udział w takich wydarzeniach, jak Connectivity World w Madrycie, Expand North Star 2024 w Dubaju, TechCrunch Disrupt w San Francisco czy Expo 2025 w Osace.
Sektor małych i średnich firm stanowi 98 proc. wszystkich przedsiębiorstw na Dolnym Śląsku. Województwo od lat należy do czołówki eksporterów w Polsce, a najważniejsze rynki eksportowe to Niemcy, Czechy, Ukraina, Szwajcaria i USA.
Materiał powstał we współpracy z Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej ze środków Funduszu Rozwoju Regionalnego