Skurczyła się wycena marki Google, dlatego technologiczny gigant od razu spada o dwa oczka i już nie jest liderem rankingu BrandZ przygotowanego przez Kantar - podaje "Puls Biznesu". Google musiało ustąpić miejsca Amazonowi i Apple'owi.
Czytaj też: Polski BLIK globalnie zbliżeniowy
Wartość Google'a wyceniono na 309 mld dolarów, dlatego marka w najnowszym zestawieniu zajmuje ostatnie miejsce na pudle. Drugi jest Apple z wyceną 309,5 mld dolarów, więc obie marki dzieli "zaledwie" 500 mln dol. Na pozycję lidera wskoczył Amazon - marka jest wyceniana na 315,5 mld dol., po wzroście o 52 proc. w ciągu roku. Co ciekawe, Google i Apple prześcigały się na pozycjach lidera przez ostatnie 12 lat.
Pełne zestawienie szacunkowych wycen śiwatowych marek przygotowane przez BrandZ prezentuje się następująco (w mld dol.):
- Amazon 315,5
- Apple 309,5
- Google 309
- Microsoft 251,2
- Visa 177,9
- Facebook 159
- Alibaba 131,2
- Tencent 130,9
- McDonald's 130,4
- AT&T 108,4
Czytaj również: Nowe prawo zmusi sklepy do sprzedawania za grosze
Jak mówi cytowana przez "Puls Biznesu" Doreen Wang, szefowa zespołu przygotowującego ranking BrandZ, skok wyceny marki Amazon to efekt rozszerzenia przez spółkę zakresu usług. - Fenomenalny wzrost wartości marki Amazon o prawie 108 miliardów dolarów przez rok pokazuje, że marki są obecnie mniej związane z pojedynczymi kategoriami i regionami. Granice się zacierają, bo rosnąca znajomość technologii pozwala takim markom, jak Amazon, Google, czy Alibaba, oferować szeroką gamę usług w całym spektrum poszukiwań konsumentów – stwierdziła.
W rankingu BrandZ uwzględniane są tylko spółki publiczne lub publikujące swoje wyniki. Opiera się on na wywiadach z ponad trzema milionami konsumentów.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl