Z najnowszych badań ARC Rynek i Opinia wynika, że w takich miejscach najchętniej kupujemy jedzenie na wynos. W czerwcu blisko 38 proc. osób w wieku 18-65 lat zamawiało gotowe jedzenie. To więcej o pięć procent w porównaniu z kwietniem tego roku. Zdaniem autorów badania może mieć to związek z powrotami do pracy i częstszymi podróżami.
ARC Rynek i Opinia informuje także, że mężczyźni dwa razy częściej niż kobiety kupują posiłki na stacjach paliw. Z kolei sklepy spożywcze typu convenience są najbardziej popularne wśród najmłodszej grupy wiekowej (18-24). Z restauracji i barów najczęściej korzystają z kolei osoby w wieku 25-34 lata.
Od kwietnia systematycznie rośnie również odsetek osób, które zamawiają jedzenie na wynos przychodząc bezpośrednio do restauracji. W kwietniu tego roku robiło tak 22 proc. respondentów, teraz blisko 55 proc. Dodatkowo wcześniej dominującym sposobem składania zamówień było zlecanie tego przez internet, obecnie dzieje się tak dużo rzadziej.
Jednocześnie 25 proc. badanych przyznaje, że w ciągu ostatniego tygodnia jadło gotowy posiłek na miejscu - w barze, restauracji lub cukierni. Dominują restauracje typu fast-food a także bary i food-trucki. W placówkach z gotowymi posiłkami również dominują mężczyźni - wynika z badania.