Artykuł powstał we współpracy z Impact CEE
„Przenieś swoją firmę do internetu. Zarabiaj na e-handlu” to odpowiedź rządowego programu na wciąż rosnące zapotrzebowanie na robienie zakupów w sieci. Internetowe sklepy to dzisiaj coraz większy sektor sprzedaży towarów i usług.
Szacuje się, że już teraz za pomocą komputera czy smartfonu zakupy regularnie robi ponad 28 milionów Polaków i ten udział będzie w najbliższych latach zdecydowanie wzrastać. Małe i średnie podmioty to od dawna niezwykle ważny sektor napędzający polską gospodarkę.
Niestety, ostatnie miesiące nie były łatwe. W obecnej sytuacji spowodowanej pandemią Covid-19, wielu przedsiębiorców stanęło przed poważnymi wyzwaniami związanymi z utrzymaniem płynności finansowej, zatrudnienia pracowników, dotychczasowego poziomu sprzedaży i klientów.
Skuteczne, szybkie i bezpieczne zakupy
Wykorzystanie nowych technologii takich jak platformy sprzedażowe czy aplikacje mobilne ma być jednym z narzędzi stymulujących rozwój małych podmiotów a co za tym idzie, całą gospodarkę. Pomimo znoszenia przez rząd kolejnych obostrzeń, sytuacja wciąż jest poważna i trudno ocenić, jak będą wyglądać kolejne miesiące.
Właśnie teraz zakupy przez internet stają się skuteczną, szybką, komfortową i przede wszystkim bezpieczną alternatywą dla zakupów w tradycyjnych sklepach. Dotyczy to zwłaszcza tych produktów, które nie są aktualnie dostępne stacjonarnie, ale także zakupów, po które można, ale nie trzeba wychodzić z domu.
Wielkim atutem jest również możliwość pozyskania klientów z innych miast czy regionów Polski. W przypadku zakupów w internecie odległość nie ma żadnego znaczenia a dzięki sprawnym możliwościom dostarczania produktów takich jak firmy kurierskie czy paczkomaty, komfort transakcji często jest dużo większy niż w przypadku wizyty w tradycyjnym sklepie.
Wyjaśnią krok po kroku
Celem kampanii jest również zwiększenie świadomości właścicieli sklepów o możliwościach rozwoju własnej firmy.
Agencja rozwoju Przemysłu stworzyła dedykowaną programowi witrynę internetową, na której przedsiębiorcy mogą zapoznać się m.in. z korzyściami płynącymi z prowadzenia sklepu online.
Zainteresowani znajdą tam również szczegółowy poradnik wyjaśniający krok po kroku od czego zacząć i z jakich narzędzi skorzystać podczas tworzenia wirtualnego sklepu. Partnerami akcji zostali liderzy w branży e-handlu w Polsce: Allegro i OLX, którzy w ramach programu zapewniają nowym użytkownikom dostęp do specjalnych webinariów oraz dedykowane doradztwo zespołu sprzedażowego.
Wsparcie merytoryczne dla programu zapewnia Polski Fundusz Rozwoju. Organizatorami akcji są Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. Partnerem akcji jest GovTech Polska.