Organizatorem konkursu Herosi na Starcie jest Grupa Eurocash, która od ponad 26 lat wspiera rozwój polskiej przedsiębiorczości, dbając o konkurencyjność właścicieli niezależnych biznesów, a także wspiera ludzi młodych i kreatywnych, którzy dopiero planują założenie własnej firmy.
Herosi na Starcie to program przeznaczony dla osób w wieku od 16 do 26 lat, które marzą o tym, by wcielać w życie własne pomysły i projekty biznesowe. To także doskonała okazja do ich zweryfikowania przed doświadczonymi przedsiębiorcami i zyskania dodatkowych środków na start.
Podczas finałowego Demo Day uczestnicy rywalizowali o nagrody o łącznej wartości 75 tys. zł. Projekty były jednak na tyle interesujące i różnorodne, że Jury zdecydowało się przyznać trzy kolejne wyróżnienia. W sumie do uczestników drugiej edycji konkursu trafiły 84 tys. zł.
13 wyróżnionych projektów
Laureatów poznaliśmy podczas – odbywającego się w formule online – V Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu. Ku zaskoczeniu uczestników, Jury konkursu nagrodziło aż trzynaście projektów. Pomysły były oceniane w pięciu kategoriach: odwaga biznesowa, motywacja do rozwoju, innowacyjność, wytrwałość w działaniu i odpowiedzialność za innych oraz dwóch grupach wiekowych: 16-19 oraz 20-26 lat. Dziesięć zespołów otrzymało pierwotnie przewidziane nagrody w wysokości 5 tys. zł każdy, a do kolejnych trzech trafiły dodatkowe wyróżnienia – po 3 tys. zł.
Wśród wyróżnionych znalazły się m.in. projekt aplikacji dla pszczelarzy, a także inteligentnej pasieki; pomysł na platformę marketplace dla tancerzy; koncept aplikacji do wirtualnego prezentowania produktów online czy aplikacji wspomagającej zarządzanie personelem.
Specjalna nagroda Prezesa Grupy Eurocash, Luisa Amarala, w wysokości 20 tys. zł trafiła do twórcy gry audialnej, czyli opierającej się głównie na słuchu odbiorcy. Autor gry OddySee, Krystian Piecychna, zdobył w konkursie łącznie 25 tys. zł, dokładając do nagrody Prezesa także 5 tys. zł, uzyskane w swojej kategorii konkursowej.
Najlepszy projekt wybrała także publiczność, która wzięła udział w głosowaniu na Facebooku. Wyróżnienie o wartości 5 tys. zł powędrowało do Błażeja Mielnika, pomysłodawcy kanału na platformie YouTube, o tematyce biznesowej dla młodzieży. Projekt ten uzyskał największą liczbę reakcji w poście konkursowym na fanpage’u Herosi Polskiej Przedsiębiorczości.
Siła kolejnych pokoleń
Zaskakująca decyzja Jury konkursu i tegoroczna rywalizacja to dowód na to, jak bardzo przedsiębiorczy i pełni innowacyjnych pomysłów są młodzi Polacy.
Co ważne, przed zaprezentowaniem swoich projektów przed Jury, uczestnicy konkursu wzięli udział w wirtualnych warsztatach i programie mentoringowym, gdzie zdobywali praktyczną wiedzę na temat prowadzenia własnej działalności, a także przygotowania i prezentacji biznesplanu.
Kursanci pracowali pod okiem doświadczonych trenerów ze Startup Academy, a także mentorów – przedsiębiorców współpracujących z Grupą Eurocash.
– Takie programy jak Herosi na Starcie przypominają nam, jak ogromny potencjał i siła drzemią w młodych ludziach. To w końcu oni są przyszłością biznesu. Co ważne, w czasie trwania konkursu początkujący przedsiębiorcy mieli okazję porozmawiać ze starszymi kolegami – przedsiębiorcami współpracującymi z Grupą Eurocash, czerpiąc z ich wiedzy i doświadczenia. Międzypokoleniowa współpraca i wymiana doświadczeń to ogromna wartość dla wszystkich. Tak się składa, że kongres, podczas którego zostały ogłoszone wyniki konkursu, przebiegał pod hasłem "Generacja P – Łączy nas siła pokoleń!". Trudno o lepsze podsumowanie programu – nie ma wątpliwości Pedro Martinho, Członek Zarządu Grupy Eurocash.
Więcej informacji można znaleźć na stronie https://herosi.akademiaeurocash.com.pl/.
Materiał powstał przy współpracy z Grupą Eurocash