Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MWL
|
aktualizacja

"Historyczne zamówienie". Indyjskie linie kupią 500 samolotów Airbusa

8
Podziel się:

Indyjskie linie lotnicze IndiGo zamówiły u Airbusa 500 samolotów z rodziny A320. Jak poinformował producent, to rekord w kategorii największej indywidualnej umowy zakupowej w historii lotnictwa pasażerskiego.

"Historyczne zamówienie". Indyjskie linie kupią 500 samolotów Airbusa
IndiGo to największy na świecie nabywca samolotów z rodziny A320 (GETTY, NurPhoto)

Umowę podpisano podczas Paris Air Show na lotnisku Le Bourget. IndiGo tym samym zwiększyło liczbę zamówionych samolotów Airbusa do 1330 maszyn.Przewoźnik będzie odbierać je jeszcze przez następną dekadę. IndiGo jest tym samym największym na świecie nabywcą samolotów wąskokadłubowych z rodziny A320, bezpośredniego konkurenta amerykańskiego Boeinga 737.

Zamówienie 500 samolotów przez jednego przewoźnika pokazuje dynamikę, z jaką rozwija się pasażerski rynek lotniczy w Indiach, jednej z największych gospodarek świata. Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa powiedział:

To przełomowe zamówienie otwiera nowy rozdział we współpracy Airbusa i IndiGo, linii która upowszechnia niedrogie podróże lotnicze wśród milionów ludzi na najszybciej rozwijającym się rynku lotniczym na świecie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Inwestują setki tysięcy złotych w licencję pilota. "Pieniądze zwrócą się w czasie krótszym niż trzy lata"

Nowym szefem IndiGo jest Pieter Elbers, były prezes holenderskich linii lotniczych KLM. Cytowany w komunikacie stwierdził:

Trudno przecenić znaczenie nowego, historycznego zamówienia IndiGo na 500 samolotów z rodziny Airbus A320. Portfel zamówień obejmujący prawie 1000 samolotów jeszcze przez następną dekadę umożliwia IndiGo wypełnianie misji ciągłego pobudzania wzrostu gospodarczego, spójności społecznej i mobilności w Indiach.

IndiGo ma dziś flotę liczącą ponad 300 samolotów, obsługuje ponad 1800 lotów dziennie do 78 portów lotniczych w Indiach. Przewoźnik wkrótce zwiększy też liczbę obsługiwanych lotnisk za granicą do 32 destynacji.

Indie prą do przodu. Jeden z największych rynków

Do największych rynków krajowych na świecie należą Stany Zjednoczone, Chiny i właśnie Indie. Według danych Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA połączenia krajowe w Indiach to 2 proc. całości światowego ruchu lotniczego. Dla porównania w USA odsetek ten wynosi 19,2 proc., a w Chinach - 6,4 proc.

Przed pandemią IATA wyliczała, że sektor lotniczy wspiera 6,2 mln miejsc pracy w Indiach, a jego wkład w krajowy PKB sięga 35 mld dol. (dane z 2019 r.). W perspektywie do 2036 r. prognozowała wówczas, że Chiny zdetronizują USA i staną się największym rynkiem lotniczym świata (1,5 mld pasażerów rocznie), Indie zaś zajmą trzecie miejsce (blisko 0,5 mld podróżnych).

Inne prognozy, autorstwa ONZ, na 2050 r. mówią z kolei o tym, że w pierwszej piątce najludniejszych miast świata aż trzy będą leżeć w Indiach: Bombaj (1. miejsce), Delhi (2. miejsce) i Kolkata (5. miejsce).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
WYRÓŻNIONE
Polak
2 lata temu
A w eurokolchozie, pociągi, rowery,hulajnogi, bryczki🤣. Samoloty i samochody na benzynę tylko dla unijnych komisarzy z Urszulą na czele. Za to plebs na piechotke pare kilometrów dziennie do zbiorkomu. To wszystko dla zdrowia. W deszcz, śnieg, zawieruchę. Ale co tam. Jest zielono, prawda?
Ernesto
2 lata temu
Mają dostęp do bardzo taniego paliwa lotniczego( w tym pozostałych źródeł energii)to się rozwijają unikając jednocześnie wojny z Pakistanem oraz Chinami bo konflikty generują same straty o czym już wie Ukraina oraz Rosja a przy okazji Polska (wydatek 76 miliardów najpewniej dolarów albo innego zamiennika) która kupuje sprzęt.
svn
2 lata temu
Jesli chodzi o emisje CO2 - z tego co pamietam jedna mapke to Indie maja na mieszkanca duzo nizsze emisje NA MIESZKANCA niz srednia eropejska (nie wspominajac o zawyzajacej srednia Polsce), trudno oczekiwac ze beda sie ograniczac jesli taka Polska niespecjalnie chce. Zreszta w 1,5h lotu samolot wcale wygeneruje wiecej CO2 niz 250 samochodow w 14h (przejazd na podobna odleglosc).
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
taaa
2 lata temu
i młody Tusk wraz z kumplami z PO te samoloty ciągać będą???
svn
2 lata temu
Jesli chodzi o emisje CO2 - z tego co pamietam jedna mapke to Indie maja na mieszkanca duzo nizsze emisje NA MIESZKANCA niz srednia eropejska (nie wspominajac o zawyzajacej srednia Polsce), trudno oczekiwac ze beda sie ograniczac jesli taka Polska niespecjalnie chce. Zreszta w 1,5h lotu samolot wcale wygeneruje wiecej CO2 niz 250 samochodow w 14h (przejazd na podobna odleglosc).
svn
2 lata temu
Przy takiej wielkosci zamowienia pewnie taniej byloby sfinansowac wlasny projekt lotniczy, zbudowac fabryki i sciagnac inzynierow. Problem w tym ze nawet Indie wiedza ze moglo by byc jak z tym mostem za kwote w mld$, ktory budowali 8 lat i zaraz po oddaniu... sie zawalil. Mam wrazenie ze to co sie tam trzyma w kupie to pozostalosci po zarzadzaniu przez brytyjczykow. Ale populacja porownywalna do Chin chce latac - to niech zaplaca Europie :)
JAJA
2 lata temu
ze względu na zatruwanie środowiska transport lotniczy powinien być natychmiast zakazany. To so same szkodliwe węglowodory. Jeden przelot nad Atlantykiem to 100 ton węglowodorów. Gdzie jest Rita Tunberg , dlaczego nie protestuje, dlaczego nie blokuje pasów startowych, co sie dzieje. A może lata na węglowodorach?
UVB
2 lata temu
Zamówić to sobie teraz można. Problem jest z dostawą, a w zasadzie terminami. Łańcuchy dostaw komponentów są obecnie tak bardzo naruszone, że żaden producent nie dostarcza samolotów na czas. Czeka nas wiele lat drogich biletów i samolotów wypełnionych do ostatniego miejsca.