Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|
aktualizacja
Partner materiału: Łukasiewicz. Sieć Badawcza

Horyzont Europy. Droga do europejskich funduszy dla polskich biznesów

Podziel się:

Tegoroczne Innovatorium dobitnie pokazuje, że nawiązanie współpracy między biznesem a nauką opłaca się bardziej niż kiedykolwiek. Inżynierowie z 26 instytutów wzięli udział w konferencji, która wskazała przedsiębiorcom drogę do pozyskania europejskich funduszy.

Horyzont Europy. Droga do europejskich funduszy dla polskich biznesów
Piotr Dardziński, prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz. (materiały partnera)

Piotr Dardziński, prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz wskazuje, że w ciągu ostatnich 5 lat fundusze na działania badawczo-rozwojowe wzrosły w Polsce o 40 proc., a dynamika wzrostu w sektorze prywatnym znacznie przewyższa tę w przestrzeni publicznej. Jeżeli ktoś myśli, że nie ma pieniędzy na rozwój swojego biznesu, jest w błędzie. Pieniądze są, tylko trzeba umieć je pozyskać. W ciągu 2,5 roku za pośrednictwem strony lukasiewicz.gov.pl ponad 650 firm rzuciło ok. 1500 wyzwań Instytutowi Łukasiewicza. To pokazuje, jakim zainteresowaniem cieszy się segment B+R.

Zobacz także: MTSL rozmowa z Piotrem Dardzińskim, Prezesem Sieci Badawczej Łukasiewicz

Zasada działania jest bardzo prosta. Przedsiębiorca opisuje problem, z którym się boryka, a Instytut Łukasiewicza ma 15 dni na podjęcie wyzwania. Przez ten czas zbiera się zespół projektowy, który dysponuje odpowiednią infrastrukturą i przygotowuje harmonogram oraz kosztorys projektu. Rzucenie wyzwania nie kosztuje nic, a jeśli twoja firma nie ma środków, możesz liczyć na wsparcie w przygotowaniu wniosku do Horyzontu Europa – programu wartego aż 95 mld euro, którego celem jest właśnie wspieranie projektów badawczo-rozwojowych. Obecna sytuacja na świecie może stać się dodatkowym czynnikiem motywującym do działania. Mocni gracze łapią bowiem zadyszkę, a słabsi chwytają się okazji.

Partner materiału: Łukasiewicz. Sieć Badawcza

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera