O ofercie Żabki zrobiło się głośno po wpisie opublikowanym 8 maja na Twitterze przez aktywistę Jana Śpiewaka. Na załączonych grafikach sieć sklepów informuje o akcji promocyjnej, polegającej na możliwości zakupu hot doga za 1 zł przy jednoczesnym zakupie paczki papierosów. Klienci, spełniając wspomniany warunek, mogą też kupić za złotówkę kanapkę lub kawę.
Kontrowersyjna promocja w Żabce. Sieć komentuje
Jak informuje portal nowymarketing.pl, opcja jest dostępna dla użytkowników aplikacji Żappka w osobnej zakładce o nazwie "strefa palacza". Użytkownik widzi ją tylko w przypadku wcześniejszego wyrażenia zgody na otrzymywanie tego typu treści.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W poniedziałek money.pl wysłał pytania do przedstawicieli Żabki wraz z prośbą o komentarz. Jak czytamy, "wobec tej konkretnej informacji należy zaznaczyć, że przedstawiona oferta jest zgodna z obowiązującym prawem i nie ma charakteru reklamy kierowanej do szerokiego odbiorcy".
Według biura prasowego Żabki, opisywana oferta jest kierowana wyłącznie do pełnoletnich, zdefiniowanych użytkowników i z wykorzystaniem indywidualnych interfejsów ich aplikacji mobilnych. "Wszyscy adresaci tej oferty wyrazili wcześniej zgodę na możliwość przekazywania im takich informacji, zgodnie z obowiązującym regulaminem" - wskazano.
Żabka wycofuje się z oferty
Dzień później Ministerstwo Zdrowia poinformowało o złożeniu zawiadomienia do prokuratury oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w związku z akcją promocyjną Żabki. Tego samego dnia biuro prasowe firmy poinformowało money.pl, że sieć zdecydowała o wycofaniu się z oferty. "Potwierdzamy, że wspomniana oferta została wycofana. Należy również zaznaczyć, że przedstawiona oferta była zgodna z obowiązującym prawem i nie miała charakteru reklamy, a ponadto nie była kierowana do szerokiego odbiorcy" - wyjaśniła firma w odpowiedzi na nasze pytania.
Przypomnijmy: ustawa z 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych zakazuje reklamy tych produktów, w szczególności w telewizji, radiu, w prasie i na plakatach.