ACEA podkreśla, że hybrydy stały się drugim najpopularniejszym rodzajem napędu w Unii Europejskiej, co jest pierwszą taką sytuacją w historii. Tymczasem w okresie od lipca do września 2021 r. auta z konwencjonalnymi napędami benzynowymi i wysokoprężnymi odnotowywały dalsze spadki.
Jak wskazano w raporcie, sprzedaż samochodów benzynowych spadła w tym czasie o 35,1 proc., wynosząc 855 476 sztuk. Udział tych pojazdów w rynku spadł z 47,6 proc. w trzecim kwartale ub.r. do 39,5 proc. w roku bieżącym.
Jeśli chodzi o Diesla, to jego udział w rynku zmniejszył się w tym samym okresie o ponad 10 punktów procentowych – z 27,8 proc. do 17,6 proc. W raporcie ACEA czytamy, że rejestracje nowych aut z tym silnikiem spadły w całej UE o ponad połowę. W ostatnich trzech miesiącach sprzedano 381 473 sztuk tych samochodów, podczas gdy w analogicznym okresie 2020 r. liczba ta wynosiła 769 922.
Popularność hybryd rośnie także w Polsce
W przypadku klasycznych samochodów hybrydowych (HEV) w całej UE zarejestrowano w tym czasie 449 506 pojazdów osobowych, co stanowi wzrost o 31,5 proc. (z 341 863 w analogicznym okresie ub.r.). Pojazdy te stanowiły 20,7 proc. rynku, czyli o ponad 3 punkty procentowe więcej niż Diesel.
TVN24 zwraca uwagę, że trend związany ze wzrostem popularności hybryd odnotowano również w Polsce. W trzecim kwartale br. sprzedano w naszym kraju 30 906 samochodów osobowych tego typu, co stanowi wzrost aż o 79,6 proc. (rok wcześniej było to 17 208 aut).