Spółka Hyper Poland pracuje nad opracowaniem technologii pasywnej lewitacji magnetycznej, która ma umożliwić montaż na istniejących torach specjalnych urządzeń, które mają pozwolić poruszać się po nich szybkim pociągom.
- Technologia magrail, czyli kolei magnetycznej używającej lewitacji, pozwoli na rozwijanie prędkości pociągów nawet do 415 kilometrów na godzinę przy obecnie istniejącej infrastrukturze kolejowej. Technologia jest już opracowana, teraz potrzebne są pieniądze na stworzenie toru i pociągu w skali 1:1. Tor będzie mierzył pół kilometra - mówi w rozmowie z money.pl Marcin Niewęgłowski, współtwórca firmy Digital Now, która odpowiada za komunikację Hyper Poland z mediami.
W przyszłości tradycyjne torowiska będą mogły zostać rozbudowane o próżniowe tunele, które zwiększą osiągane prędkości do 600 km/h (na torach konwencjonalnych) i do 1000 km/h w miejscach dostosowanych do podróży koleją dużych prędkości.
Spółka pracuje też nad technologią Hyperloop, która ma umożliwić podróż z prędkością 1200 km/h.
Hyper Poland ma już za sobą demonstrację toru testowego z kapsułą w skali 1:5. Pełnowymiarowy tor ma powstać w latach 2020 - 2021.
W pierwszej turze zbiórki spółka zebrała 330 tys. euro. W drugiej planuje zebrać ponad 450 tysięcy euro. W poniedziałek na platformie Seedrs zebrano uż 367,177 euro, czyli 81 proc. potrzebnej kwoty.
- Środki, które zbierzemy, posłużą w pierwszej kolejności jako 20-procentowy wkład własny do grantu z NCBiR. W praktyce oznacza to, że za każde 1 euro zainwestowane przez platformę Seedrs dostajemy kolejne 4 euro dotacji. Z tego mechanizmu zaczęliśmy korzystać w sierpniu ubiegłego roku, a objął on część środków zebranych w pierwszej rundzie finansowania inwestorskiego, zorganizowanej między marcem a majem 2019 roku - wyjaśnia Przemysław Pączek, prezes i współzałożyciel Hyper Poland.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl