Quality a budowanie autentycznej relacji z odbiorcami
Trendy na rok 2024 pokazują, że przy tworzeniu kampanii to jakość i rzetelność grają teraz główne skrzypce i mogą mieć duży wpływ efekty realizowanych strategii marketingowych. Rożne formy reklamy, a także działania organiczne dają markom spore możliwości do zaistnienia w różnych kanałach. Obecnie marketerzy mają niemal nieograniczone możliwości do budowania świadomości brandu, docierania do odbiorców czy wzrostu sprzedaży. Natomiast nadal w tym kontekście nie można zapominać o jakości i związanych z nią takich elementach jak: brand safety, fraud, widzialność, bezpieczeństwo rozwiązań programatycznych i w końcu tworzenie wartościowych treści.
- Podczas marcowej konferencji IAB HowTo eksperci wskażą, dlaczego jakość, wiarygodność, transparentność na każdym poziomie komunikacji marketingowej jest tak istotna w procesie pozyskiwania odbiorców i budowania z nimi autentycznej relacji. Będzie to również niepowtarzalna okazja do dyskusji o zwiększeniu ochrony wizerunku i bezpieczeństwa marek, ograniczeniu oszustw związanych z reklamami czy wzroście znaczenia wszechstronnej, jakościowej oceny skuteczności reklam internetowych. Co więcej, uczestnicy otrzymają kompleksową wiedzę w tym zakresie, m.in. w obszarze mobile marketingu, social mediów, influencer marketingu, SEO czy digital PR-u – komentuje Tomasz Wileński, członek Rady Programowej IAB HowTo: Jakość nad iluzją. Budowanie autentycznej relacji z odbiorcami w digitalu, Szef Grupy Roboczej Badania w IAB Polska, CEO iSlay
Program QUALID na straży jakości w reklamie cyfrowej
Organizacja IAB Polska od wielu lat kładzie nacisk na ten aspekt działań marketingowych, co widać chociażby po programie QUALID i wspomnianej już konferencji, poświęconej temu tematowi.
- Już ponad 3 lata temu uruchomiliśmy QUALID, czyli nasz autorski program propagujący wysoką jakość reklamy cyfrowej, wiodącego obecnie medium marketingowego. Stanowi on potwierdzenie wysokiego poziomu kampanii marketingowych poprzez koncentrację na takich kluczowych obszarach, jak: bezpieczeństwo marki, transparentność, walka z oszustwami reklamowymi oraz podnoszenie jakości oceny efektywności reklam w internecie. Co więcej, zaledwie kilka miesięcy temu opublikowaliśmy pierwszy raport dotyczący zagadnienia jakości w reklamie cyfrowej, z którego wynika, że transparentność podmiotów i bezpieczeństwo marki jest uważana przez badanych za niezwykle istotny element działań marketingowych – dodaje Ania Garwolińska, Dyrektor ds. Inicjatyw i Relacji Członkowskich, IAB Polska.
Najlepsi specjaliści branży digitalu
Eksperci zrzeszeni w Grupach Roboczych IAB Polska reprezentujący obszary, m.in. badań marketingowych, content marketingu, e-commerce, social mediów czy PR podczas wydarzenia przekażą dawkę praktycznej wiedzy, która może znacząco podnieść jakość prowadzonych działań.
Podczas konferencji Marcin Niemczyk, Doradca Zarządu w instytucie Polskie Badania Internetu podpowie, czy warto szukać nowego wskaźnika jakości, gdy można wykorzystać już posiadane dane. Z kolei Justyna Oracz, Head of Communications i Mateusz Górecki, Managing Director z agencji WE!RE Fantasy wskażą, jak znaleźć równowagę między walką o uwagę a bezpieczeństwem marek w działaniach influencerskich. Natomiast Marek Sztomberski, Senior Konsultant Executive Coach w nFactor opowie, jak jakość contentu w komunikacji marketingowej wpływa na motywację i zaangażowanie użytkownika. Ponadto Sylwia Kaska, Head of Sales i Nikodem Sarna, Marketing & Product Manager z Proxi.cloud pokażą, jak mierzyć footfall za pomocą digitalu i wzmocnić kampanie OOH w erze postcookies, z kolei o optymalizacji treści cyfrowych poprzez strategiczne planowanie, cele komunikacyjne i analizę KPI opowie Maciej Leonard Żybula, CEO/Founder z agencji Bees & Honey.
Wśród prelegentów znajdą się również przedstawiciele takich agencji i firm, jak: MGID, Open Mobi, Lightscape, game changer, Bluerank, Jusstag, Hybrid.ai/VOX, Admitad Polska oraz Jet Line. A wydarzenie poprowadzi Dyrektor Zarządzający w agencji Sempai, Sebastian Suma.
- W dzisiejszym dynamicznym świecie marketerzy często muszą dokonywać trudnych wyborów dotyczących strategii komunikacyjnych. Czy skupić się na masowym zasięgu, ryzykując granicą kontrowersji czy też postawić na jakościowe, etyczne działania zgodne z wartościami marki? W tej nieustannej walce o uwagę odbiorcy pojawia się istotne pytanie: gdzie postawić granicę? Jak równocześnie osiągnąć długofalowe zaangażowanie i zbudować zaufanie konsumentów? W marketingu regularnie stajemy przez moralnymi dylematami, a nasze decyzje mogą mieć decydujące znaczenie dla powodzenia całego projektu i reputacji marki. W swoim wystąpieniu z Mateuszem Góreckim skupimy się na tym, kiedy i w jaki sposób należy wyznaczyć granicę w działaniach z influencerami, aby efektywnie przyciągnąć uwagę, jednocześnie zachowując uczciwość treści i przestrzegając etycznych standardów. Zadbanie o te obszary powinny stanowić priorytet wszystkich osób zaangażowanych w tworzenie treści digitalowych – Justyna Oracz, Szefowa Grupy Roboczej Gry i Esport IAB Polska, Head of communications w WE!RE Fantasy.
Jakość nad iluzją – złap ostatnie bilety na konferencję IAB HowTo
Wszyscy zainteresowani rozwojem w obszarze digitalu, e-commerce, SEM oraz content marketingu mogą jeszcze zakupić ostatnie dostępne bilety w dwóch wariantach cenowych. Dla posiadaczy certyfikatów DIMAQ przewidziane są rabaty na wydarzenie! Szczegóły dostępne na stronie: https://howto.iab.org.pl/konferencje/jakosc-nad-iluzja-2024/.
Spotkanie objęte jest akredytacją DIMAQ. Posiadaczom certyfikatu DIMAQ przysługuje 20 punktów za udział w tym wydarzeniu.
Partnerem konferencji jest program QUALID, który określa standardy i propaguje skuteczne rozwiązania pozytywnie wpływające na funkcjonowanie i wzrost zaufania do internetu jako skutecznego medium promocji.
O IAB Polska:
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą 230 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne, firmy technologiczne oraz reklamodawców. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i komunikacji marketingowej. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe i reklamowe oraz tworzy, prezentuje i wdraża branżowe standardy jakościowe. Przygotowuje raporty, badania rynku online i poradniki, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, IAB HowTo), konkursów (MIXX Awards), warsztatów i szkoleń (Akademia DIMAQ). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – standard kompetencji oraz program certyfikujący wiedzę z dziedziny e-marketingu.
IAB Polska działa od 1999 roku, jest częścią światowych struktur IAB, członkiem IAB Europe oraz IAB Tech Lab, a także Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Krajowej Izby Gospodarczej i Business Center Club oraz Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców.
W tym roku organizacja obchodzi 25-lecie swojego istnienia.
Materiał sponsorowany przez IAB Polska