Co więcej - w promocji zostanie wykorzystany najbardziej chyba znany utwór Iggiego Popa - "Passenger". Ojciec chrzestny punk rocka jest twarzą kampanii #NieWstydźSię!, promującej nowe piwo Tenczynek Marakuja. "Passanger" pomoże łamać stereotypy związane z piwami smakowymi.
Iggy Pop jest głównym bohaterem kreacji reklamowych, w tym w video promocyjnego kręconego ze względów ograniczeń pandemicznych równocześnie w Polsce i w USA. Ogólnopolska kampania startuje od 29 marca.
- Zdecydowaliśmy się na nawiązanie współpracy z człowiekiem-symbolem niczym nieskrępowanej niezależności, wielkim artystą. Iggy Pop od wielu lat łamie stereotypy, pokazuje że jedyne granice wyznacza nasza wyobraźnia. Inspiruje młodszych od siebie twórców. Chcemy wspólnie pokazać, że nic nie jest do końca oczywiste, jak się wydaje na pierwszy rzut oka – powiedział Janusz Palikot, inicjator i współtwórca Browaru Tenczynek, w jego obecnym kształcie.
Tenczynek Marakuja to piwo w klasycznym stylu Lager, wzbogacone smakiem tropikalnego owocu marakui. Za recepturę piwa Marakuja odpowiada piwowar związany od lat z Browarem Tenczynek – Sebastian Jabłoński.
- Do najlepszego jakościowo piwa dodaliśmy marakuję. (...) Już jego pierwszy łyk przynosi wyraźne uderzenie marakui. Lekka, ale niezbyt zalegająca słodycz ustępuje na finiszu delikatnej chmielowej goryczce, ujawniając prawdziwie piwny profil - opisuje Sebastian Jabłoński.
Właścicielami Manufaktury Piwa, Wódki i Wina SA, do której należy Browar Tenczynek, są Janusz Palikot i Dariusz Chrząstowski. W roku 2018 roku odkupili od Marka Jakubiaka historyczny, małopolski browar – Tenczynek i przekształcili go w browar warzący piwa rzemieślnicze.
Tenczynek Marakuja w sprzedaży pojawi się premierowo tylko w Żabce od 31 marca, będzie dostępny także w sklepie firmowym Browaru Tenczynek.
W styczniu br. premierę miało piwo powstające z dodatkiem suszu konopnego - BUH.
W Polsce światowe gwiazdy dość rzadko wykorzystuje się do reklamy. Nielicznymi wyjątkami byli Chuck Norris i Kevin Spacey promujący bank, Monica Belucci w reklamie wody czy Penelope Cruz z bezalkoholowym piwem w ręku.