Torbjorn Loof, dyrektor wykonawczym Inter Ikea, w rozmowie z amerykańskimi mediami, zdradził plany rozwoju sieci. Cel numer jeden? Sprzedaż w internecie. Ikea ma zamiar stawiać mocniej na segment e-commerce - informuje serwis "Wirtualne Media", który przytacza wypowiedzi dyrektora.
Pierwszym krokiem ma być wejście ze sprzedażą na platformy typu Amazon czy Alibaba. Jak przekonywał Loof, właśnie trwają rozmowy w tej sprawie. Szwedzka marka zacznie w tym wypadku od pilotażu - czas testów na razie jest nieznany. Oficjalny termin wejścia produktów Ikea do sklepów internetowych również nie padł.
Docelowo Ikea chce otworzyć nowym własny sklep internetowy. Czym będzie się wyróżniał? Nie ma bowiem oferować jednie rozwiązań szwedzkiej marki, ale sprzedawać również akcesoria do mieszkań i meble innych producentów. A zatem w sklepie stworzonym przez Ikea pojawią się produkty z innym logo. To dla meblowego giganta prawdziwa rewolucja.
W rozmowie z "Financial Times", dyrektor wykonawczy sieci porównał działanie planowanego sklepu do Zalando, które oferuje obuwie i odzież. A jednocześnie Zalando nie jest właścicielem żadnej z oferowanych u siebie marek. - Myślę, że ta przestrzeń stwarza wiele nowych możliwości - dodał Loof. W rozmowie nie padły jednak daty stworzenia sklepu.
* Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez *dziejesie.wp.pl