Przychody Ikei w Polsce sięgnęły w zakończonym w sierpniu roku finansowym 4,5 mld zł. To o 11 proc. więcej niż w poprzednim roku finansowym. Aż 10 proc. z tej kwoty Ikea Polska zawdzięcza zakupom przez internet - podaje poniedziałkowa "Rzeczpospolita". To oznacza, że e-sklep szwedzkiego giganta szybko zyskuje na popularności.
- Zakaz handlu w niedzielę oczywiście wpłynął na nasze wyniki, zaobserwowaliśmy przesunięcie ruchu klientów na inne dni, ale w sumie mieliśmy ich nieznacznie, ale jednak, mniej niż rok wcześniej. Sprzedażowo też pewnie jakiś efekt było choć trudno powiedzieć jaki, biorąc pod uwagę jednocześnie bardzo dobrą sprzedaż w internecie - powiedziała gazecie prezes Ikea w Polsce Carolina Garcia Gómez.
Sukces w internecie nie oznacza jednak, że Ikea nie będzie otwierała nowych sklepów stacjonarnych. W pierwszej połowie 2021 roku Szwedzi chcą otworzyć sklep w Szczecinie.
Sklepy internetowe nadal nie są jeszcze standardem. Nie mają ich nie tylko mniejsze sklepy, ale też część gigantów. To się jednak zmienia. Jak tłumaczą "Rz" eksperci, e-sklepów będzie przybywać wraz ze zmniejszaniem się liczby barier wejścia na rynek. Dzisiaj, korzystają z gotowych rozwiązań i pakietów ofert, można stać się właścicielem własnego sklepu internetowego z dnia na dzień.
Jak pisaliśmy w sierpniu, już co dziesiąta złotówka w całym w obrocie handlowym w Polsce generowana jest przez transakcje elektroniczne. Eksperci z Instytutu Badawczego Gfk policzyli, że wartość rynku e-handlu w Polsce wynosi 40 mld zł.
Polacy lubią wydawać pieniądze w internecie. Dotyczy to głównie osób pomiędzy 15. a 24. rokiem życia, który są "podłączeni" do sieci przez 24 godziny na dobę. Dla nich e-commerce jest wygodny i modny. Zmienia się to wraz z wiekiem. Ponad 70 procent konsumentów pomiędzy 35. a 64. rokiem życia woli zakupy w tradycyjnych sklepach.
- W ostatnich latach pojawiły się nowe źródła wzrostu dla handlu w sieci. Już nie chodzi tylko o to, że w sieci kupimy taniej. Teraz takie zakupy robią się po prostu łatwiejsze, ponieważ samego internetu jest "więcej". Mamy go zawsze pod ręką na urządzeniach mobilnych – mówiła money.pl Oliwia Tomalik, menedżer ds. marketingu w firmie Shoper.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl