Dziennik "Rzeczpospolita" opublikował ranking "Polska Marka", czyli zestawienie najcenniejszych polskich marek tego roku. Wśród tych najbardziej wartościowych znalazło się wiele sieci handlowych: Frisco, Hebe, Abc, Polomarket, Biedronka, Społem, Stokrotka, Lewiatan, Allegro, Dino, czy Żabka.
Niekwestionowanym liderem badania okazała się jednak Biedronka. Marka Biedronki wyceniona została przez organizatorów badania aż na 7,26 mld zł.
Przewaga sieci należącej do Jeronimo Martins nad rywalami była miażdżąca. Dość wspomnieć, że wartość marki wicelidera kategorii handlu i usług, czyli Lotto, oszacowana została na 1,59 mld zł. Żabkę wyceniono natomiast na 1,06 mld zł.
Wartość marki Allegro oszacowano na 838 mln zł, Lewiatana na 774 mln zł, a Stokrotki na 470 mln zł. W przypadku Społem było to 321 mln zł, Polomarketu 302 mln zł, Abc 149 mln zł, Hebe 55 mln zł, a Frisco 12 mln zł.
W pełnym zestawieniu, obejmującym marki z wszystkich sektorów gospodarki, Biedronka zajęła drugie miejsce - za Orlenem, którego brand wyceniony został na 9,86 mld zł. Żabka w ogólnej klasyfikacji zajęła 16. pozycję, a Dino - 19. miejsce. Allegro przypadła 24. pozycja, Lewiatanowi 26., Stokrotce 35., Społem 44., Polomarketowi 45., Abc 70., Hebe 120., a Frisco 214.