Szacowanie emisji dwutlenku węgla związanej z konkretnym wydarzeniem jest złożonym zadaniem. Długofalowo przynosi jednak wiele korzyści wszystkim zaangażowanym stronom - pozwalają lepiej zarządzać ryzykiem związanym z regulacjami dotyczącymi emisji CO₂, zmieniającymi się preferencjami konsumentów oraz rosnącymi kosztami związanymi z emisjami w przyszłości. Pomaga także zwiększyć świadomość społeczną na temat wpływu naszych działań na środowisko naturalne. Rozumiejąc jak nasze codzienne wybory konsumenckie i działania przyczyniają się do emisji gazów cieplarnianych, możemy podejmować bardziej świadome decyzje, mające na celu zmniejszenie naszego negatywnego wpływu na klimat. Coraz większa liczba konsumentów preferuje produkty i usługi pochodzące od firm, które dbają o środowisko i dążą do redukcji emisji CO₂. Dlatego badanie śladu węglowego jest kluczowym narzędziem w zwiększaniu konkurencyjności marki na rynku i budowaniu pozytywnego wizerunku.
Lista czynników, które mogą wpływać na emisje CO₂ podczas wydarzenia, jest tak naprawdę nieskończona. Zawiera aspekty związane między innymi z transportem (podróże uczestników, pracowników, dostawców oraz osób związanych z obsługą wydarzenia), energią (oświetlenie, nagłośnienie, klimatyzacja czy ogrzewanie.), infrastrukturą (emisje związane z budową, utrzymaniem i demontażem struktur tymczasowych, scen, stoisk, itd), żywnością i napojami (produkcja, transport i utylizacja żywności i napojów serwowanych podczas wydarzenia), odpadami (emisje związane z gromadzeniem, segregacją i utylizacją odpadów wygenerowanych podczas wydarzenia). Aby dokładnie określić emisję CO₂ związaną z danym wydarzeniem, konieczna jest szczegółowa analiza każdego z powyższych czynników.
Podobnie jak w roku ubiegłym, organizatorzy kongresu IMPACT podjęli współpracę z Fundacją Carbon Footprint (CFF).
- Dzięki merytorycznemu wsparciu Fundacji Carbon Footprint procesy organizacyjne i operacyjne przy organizacji kongresu Impact zostały zweryfikowane pod kątem optymalizacji ekologicznej. Rekomendacje oparte o szczegółową analitykę zaowocowały znaczną redukcją śladu węglowego w działaniach biznesowych i logistycznych podczas zeszłorocznej edycji wydarzenia. CFF od początku istnienia realnie wspiera zieloną transformację poprzez budowanie strategii dekarbonizacji przedsiębiorstw i wydarzeń oraz certyfikuje produkty i usługi znakiem Carbon Footprint Approved.– mówi Agnieszka Rozwadowska Prezeska Carbon Footprint Foundation, Członkini Rady Programowej UN GCN. - Zbudowaliśmy i ciągle rozwijamy interaktywny Kalkulator Śladu Węglowego. To autorskie narzędzie uwzględnia nasze polskie realia, potrzeby i kontekst kulturowy. Edukuje, uświadamia i wskazuje potencjalne obszary do zmiany. – dodaje Agnieszka Rozwadowska.
Impact`24
Impact to największy kongres gospodarczo-technologiczny w tej części Europy, koncentrujący się na najbardziej aktualnych, światowych trendach. Podczas Impact’24, na 8 multimedialnych scenach wystąpi 650 mówców, którzy w ramach 23 ścieżek tematycznych pochylą się nad takimi tematami jak m.in. geopolityka, marketing, nowoczesne przywództwo. Ważnym tematem w tym roku będą zagadnienia związane ze sztuczną inteligencją. Jednym z tematów kongresu jest także Women’s Empowerment , kwestia wzmocnienia pozycji kobiet.
Podczas Impact’24 głos zabiorą m.in. była Pierwsza Dama Stanów Zjednoczonych Michelle Obama, znawca tematyki AI Kenneth Cukier (z-ca redaktora naczelnego The Economist), światowej sławy psychoterapeutka Esther Perel, strateg geopolityczny Peter Zeihan, znany politolog Ivan Krastev, ekspert ds. produktywności Chris Bailey, postępowa liderka i była premier Finlandii Sanna Marin oraz aktor i reżyser Jesse Einsenberg. Impact’24 to niewątpliwie wydarzenie, którego nie można przeoczyć.
Materiał sponsorowany przez ImpactCEE