Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiał sponsorowany przez Pyszne.pl

Impact Raport Pyszne.pl – w drodze do zrównoważonych zmian poprzez innowacje i odpowiedzialność

Podziel się:

We współpracy z Kantar Polska – Pyszne.pl publikuje swój pierwszy Impact Raport. Niemal od początku funkcjonowania tej platformy dostaw m.in jedzenia przyjęła ona strategię rozwoju przez innowacje oraz zaangażowanie w zrównoważoną transformację. Jak wiodąca firma z sektora polskiego rynku dostaw ewoluowała w ciągu 13 lat swojej działalności i w jakich kierunkach najmocniej stawia na rozwój?

Impact Raport Pyszne.pl – w drodze do zrównoważonych zmian poprzez innowacje i odpowiedzialność
Pyszne.pl (materiały partnera)

Świadomość pozycji wiodącej w branży, wspartej wysokim udziałem marki na innych rynkach Europy, firma rozumie również jako odpowiedzialność za pracowników, partnerów i oczywiście środowisko. Kluczem do rozwoju w tak dynamicznym środowisku jest postawienie na innowacje, które zwiększają dostępność i poprawiają jakość usług delivery, mając również istotny wpływ na inne obszary funkcjonowania firmy i gwarantują rozwój.

Ewolucja Pyszne.pl to bardzo ciekawa podróż – podkreśla Arkadiusz Krupicz, założyciel i Dyrektor Zarządzający Pyszne.pl. – Naszym zadaniem jest nie tylko dostarczenie ulubionego posiłku, ale także odpowiedzialność za to, że będzie to zrobione z pozytywnym doświadczeniem dla klienta i na czas. Żeby to osiągnąć, musimy się rozwijać i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom tak klientów, jak i partnerów. Ten raport ma na celu pokazanie, jak działamy i gdzie w tym aspekcie zmierzamy. Jaki jest nasz wpływ na otoczenie – dodaje Krupicz.

Jak to się wszystko zaczęło?

W 2010 roku miał miejsce debiut Pyszne.pl w Polsce. W czasach raczkujących usług internetowych troje wspólników – Piotr Czajkowski oraz Arkadiusz i Marcin Krupicz – postanowiło rozwinąć pomysł platformy food delivery. Po dwóch latach od startu firma współpracowała już ok. 500 restauracjami. W kolejnych pięciu latach udało się dziesięciokrotnie zwiększyć liczbę lokali. Działalność nabrała prawdziwego rozpędu i w październiku 2017 roku osiągnęła ponad milion sto tysięcy zamówień złożonych z użyciem platformy.

W międzyczasie w kraju coraz szerzej promowano ideę zróżnicowanego jedzenia. Polacy obejrzeli pierwszy sezon "Kuchennych Rewolucji", powstała pierwsza edycja programu Masterchef, coraz popularniejsze stały się festiwale foodtruckowe, a nawet przyznano pierwszą gwiazdkę Michelin polskiej restauracji. Do 2020 roku Polska przeżyła boom na kuchnie takie jak tajska, koreańska czy wietnamska.

Te zmieniające się trendy wzmocniły popularność platform takich jak Pyszne.pl. Pandemia siłą rzeczy utrwaliła przyzwyczajenie do łatwego i szybkiego zamawiania., Do 2021 roku na platformie znajdowało się już 9 tys. restauracji,. Wraz ze wzrostem liczby restauracji i zasięgu usługi rozwinęły się również narzędzia, m.in. aplikacja służąca do zamawiania dań.

Przyszłość Pyszne.pl

Przyszłość serwisu Pyszne.pl w polskich realiach wygląda obiecująco. Z badań przeprowadzonych w 2022 roku przez Statista wynika, że serwis Pyszne.pl jest liderem w dziedzinie portali do zamawiania jedzenia.

Odzwierciedleniem rozwoju firmy jest także liczba restauracji współpracujących z Pyszne.pl, która stale rośnie, przekraczając już 14 tys. Warto dodać, że także nowe sieci, które wchodzą na rynek (np. Popeyes) decydują się na akcje promocyjne właśnie z najbardziej rozpoznawalnym serwisem, czyli Pyszne.pl. Liczba partnerów również stale się zwiększa, zarówno na ugruntowanych rynkach (większe miasta), jak i w nowych lokalizacjach (mniejsze miejscowości).

Prognozy na najbliższe kilka lat jasno wskazują na postępujący rozrost branży delivery. Będzie się on wiązał nie tylko z wyższą wartością zamówień – wzrost z 1,3 mld zł do 6,65 mld zł prognozowanych na rok 2027, ale też ze współpracą z nowymi podmiotami na rynku – prognozowany wzrost o prawie 5 milionów użytkowników do 2027 roku.

Synonimem rozwoju jest także zwiększanie zasięgu dostaw własnych serwisu, tzn. Scoobera. Platforma skupia trzy możliwości otrzymania zamówienia: odbiór własny, dostarczenie przez restaurację oraz własną logistykę Pyszne.pl. W tej chwili 12 HUB-ów Scoobera obsługuje łącznie 36 miast w Polsce. Oznacza to, że dowóz realizowany przez Pyszne.pl obejmuje około 30 proc. populacji naszego kraju.

Flota Pyszne.pl liczy obecnie m.in. ponad 600 wysokiej klasy elektrycznych rowerów. Firma udostępnia je kurierom bezpłatnie, a ci, którzy wolą poruszać się prywatnymi pojazdami otrzymują specjalny dodatek finansowy.

Każda godzina pracy z nami jest zawsze sprawiedliwie wynagradzana. Jako jedyni w branży gwarantujemy minimalne zarobki za każdą godzinę pracy kuriera. Standardem są dla nas: nieodpłatne wyposażenie kuriera we wszystkie narzędzia niezbędne do wykonywania pracy, czyli pojazdy, kaski, torby czy odzież dostosowaną do warunków pogodowych, a także dodatki za korzystanie z prywatnego telefonu i pranie odzieży. Kurierów zachęcamy również dodatkowymi bonusami, np. za zrealizowane zamówienia. Kurierka czy kurier wiedzą ile u nas zarobią, stawiamy na poszanowanie ich zawodu i bezpieczeństwo. wylicza Robert Schmidt z CM Scoober Logistics.

W drodze do zrównoważonych zmian i innowacji

Polacy są zgodni, że tematy związane z troską o środowisko i społeczeństwo są ważne. Już w 2021 r. prawie połowa z nas przyznała, że czuje się osobiście dotknięta przez problemy ze środowiskiem. W ostatnim raporcie Sustainability Sector Index Kantar szacujemy, że luka między deklarowanymi chęciami a realną zmianą nawyków to 97 proc. kontra 9 proc. Dzieje się tak m.in. z powodu braku świadomości, braku poczucia odpowiedzialności czy czynników rynkowych związanych z priorytetami ekonomicznymi.

Marnotrawstwo jedzenia w 2023 roku to wciąż problem w wielu wysoko rozwiniętych społeczeństwach. Jako firma, która zajmuje się dostarczaniem posiłków, serwis dąży do zrównoważenia negatywnych działań w tym obszarze. W tym celu w 2021 roku przeprowadzono badanie, które sprawdziło, co dzieje się z zamówionym jedzeniem, kiedy jego porcja nie zostaje od razu zjedzona. Większość osób niezjedzoną część jedzenia po prostu wyrzuca – powodem jest brak wiedzy i pomysłu na to, jak wykorzystać zgromadzone resztki. W tym celu Pyszne.pl udostępniło na stronie i w aplikacji zbiór wskazówek na temat bezpiecznego przechowywania i ponownego wykorzystania niezjedzonego od razu posiłku.

Pyszne.pl, dbając o planetę, stara się to robić także na poziomie produktu – duża część zamówień przewożonych jest w opakowaniu, które nie zawiera plastiku ani szkodliwych związków chemicznych. Sprawia to, że stanowią one nie tylko ekologiczną, ale i bezpieczną alternatywę dla tradycyjnych rozwiązań. Ekologiczny zamiennik powstał dzięki współpracy z firmą Notpla i bazuje na papierze oraz naturalnych włóknach, co czyni go odpowiednim do recyclingu czy kompostowania. Za tę innowację serwis Pyszne.pl został już doceniony na rynku polskim – otrzymał wyróżnienie w konkursie Polskiego Stowarzyszenia ESG "Innowator ESG". Ekologiczne opakowania bez plastiku zostały sprzedane w nakładzie ponad 2 mln sztuk.

Pyszne.pl a rynek pracy

Obserwowany w ostatnich latach intensywny rozwój nowych technologii nie ominął również kwestii zatrudnienia. Od kilku lat coraz większa grupa osób odpłatnie świadczy usługi na rzecz innych przy użyciu platform internetowych. Doprowadziło to do powstania nowego pojęcia – pracy platformowej. Szacuje się, że obecnie na terenie Unii Europejskiej, wykonuje ją około 28 milionów osób, a w 2025 roku liczba ta sięgać ma aż 43 milionów.

Brak szczegółowych dokumentów legislacyjnych obejmujących ten nowy rodzaj pracy skutkuje nierównym traktowaniem pracowników świadczących tego typu usługi. Prace nad dyrektywą Unii Europejskiej uzupełniającą tę lukę trwają i dobiegają końca. Problem został jednak nakreślony już w 2021 roku, kiedy Komisja Europejska przedstawiła projekt przepisów o pracy platformowej.

Pyszne.pl współpracuje obecnie z grupą ponad 1,8 tys. kurierek i kurierów, którym zapewnia odpowiednie wyposażenie i szkolenia. W związku z brakiem spójnych regulacji prawnych w obszarze rozwijającej się pracy platformowej, firma wprowadziła własne zasady współpracy z pracownikami, uwzględniając kwestie prawne, bezpieczeństwa i benefitów pracowniczych. Jako jedna z niewielu platform na rynku jest za wdrożeniem uchwalanych w UE przepisów dyrektywy o pracy platformowej – gwarantującej bezpieczeństwo kurierom z sektora food delivery.

– Pyszne.pl to lider rynku dostaw, a na liderze spoczywa odpowiedzialność nie tylko za własny rozwój, ale za cały rynek. Z Impact Raportu wyłania się obraz firmy, która czuje tę odpowiedzialność, stara się pozyskiwać jak najwięcej wiedzy od wszystkich interesariuszy i stosować innowacyjne rozwiązania, które pomogą odpowiadać na potrzeby i wyzwania rynku food delivery – komentuje współautorka raportu Dagmara Towarek z Kantar Polska.

Pełny raport dostępny jest na stronie internetowej Pyszne.pl.

Materiał sponsorowany przez Pyszne.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl