Kurs stworzony przez PFR jest kompendium wiedzy dedykowanym kadrom zarządzającym odpowiedzialnym za budowę konkurencyjności przedsiębiorstwa i skuteczne adaptowanie go do biznesowych realiów przyszłości.
Nowoczesne, pięciogodzinne szkolenie online składa się z 12 nagrań, w ramach których każdy uczestnik może zapoznać się z narzędziami i praktycznymi wskazówkami, jak zmieniać firmę w trzech najważniejszych obszarach: cyfryzacji, innowacjach i transformacji energetycznej.
Kurs podzielono na pięć modułów, w ramach których eksperci analizują wyzwania, z jakimi na przestrzeni najbliższych kilkunastu lat będą musiały zmierzyć się przedsiębiorstwa.
Cel? Aktualizacja wiedzy o najnowszych kierunkach rozwoju gospodarki oraz przekazanie cennych porad, jak usprawniać procesy, jakie wykorzystywać narzędzia i jak przekonać do zmian zarząd firmy. Kurs skierowany jest do pracowników działów rozwoju innowacji, biur strategii, business development, IT, administracji oraz działów marketingu i public relations.
Pomysł przygotowania specjalistycznego kursu to efekt wyników przeprowadzonego przez PFR Badania Dojrzałości Innowacyjnej Dużych Firm, którego celem była ocena poziomu cyfryzacji, gotowości do transformacji energetycznej oraz rozwoju innowacji. Z dotychczasowych badań wynika jednoznacznie, że polskie firmy nie są gotowe na innowacje.
W latach 2017-2019 zaledwie 30% firm działających w Polsce wprowadziło przynajmniej jedną innowację, z czego połowa z nich to były duże przedsiębiorstwa.. W obszarze cyfryzacji polska gospodarka wykorzystuje w tej chwili zaledwie 8% potencjału cyfrowego.
Badanie PFR przeprowadzono na próbie 80 dużych polskich firm a wyniki potwierdzają dotychczasowe wnioski: jest bardzo dużo do zrobienia, ale żeby firma mogła tworzyć innowacje, sama musi być innowacyjna.
Większość z badanych firm to firmy tradycyjnie (54%) lub aktywne innowacyjnie (42%) a więc takie, które podejmują już pierwsze działania mające na celu wprowadzanie innowacji na rynek, cyfryzację lub transformację energetyczną. W ostatnich latach przynajmniej jedną innowacje wdrożyła ok. 1/4 badanych przedsiębiorstw. Około 1/3 organizacji już posiada i wdraża strategię innowacji.
Najniższa dojrzałość firm, występuje w obszarze "cyfryzacja". Tutaj zaledwie co 5 firma podejmuje działania nakierowane na wykorzystanie nowych technologii w swojej działalności. A co z transformacją energetyczną?
Zdecydowana większość firm nie zarządza energią w sposób usystematyzowany. Ponad połowa firm planuje inwestycje w OZE, a 3/4 inwestuje w poprawę efektywności energetycznej. Dla większości z tych firm plany te nie są traktowane priorytetowo.
Rok 2021 to idealny moment na transformację cyfrową i energetyczną przedsiębiorstwa. Z jednej strony przedsiębiorcy są bogaci w doświadczenia z pandemii, które są akceleratorem cyfryzacji oraz zmian dotychczasowych wzorców pracy. Z drugiej strony jest to rok audytów energetycznych w dużych przedsiębiorstwach a taki audyt może być pierwszym krokiem w kierunku tworzenia przedsiębiorstwa neutralnego klimatycznie.
Każdy uczestnik kursu otrzymuje certyfikat PFR potwierdzający wzięcie udziału w kursie. To cenna informacja dla pracodawcy, który wie, że jego pracownik chce się rozwijać i budować swoją pozycję zawodową w biznesie XXI wieku.
Materiał sponsorowany przez Impact'21