"Informujemy, że podjęliśmy decyzję o wycofaniu naszych spotów z emisji na kanale TV Republika" - czytamy w odpowiedzi Aflofarm Farmacja Polska na pytania money.pl. To kolejna firma, która zrezygnowała z emisji swoich spotów reklamowych w telewizji Tomasza Sakiewicza.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Burza wokół reklam w TV Republika
Reklamy w TV Republika były sprzedawane w pakiecie stacji tematycznych, który domom mediowym oferował Polsat. Choćby Ikea, jak przekonuje, nie była świadoma, że jej spoty emitowane są w Republice.
"Pakiet kupuje się w całości, nie byliśmy świadomi zmiany oferty. Od 4 stycznia 2024 r. nie będzie już naszych reklam w TV Republika" - wskazała dyrektorka komunikacji IKEA Retail Katarzyna Broniarek-Niemczycka w odpowiedzi na pytanie gazeta.pl.
Z emisji reklam w Republice zrezygnowały też m.in. mBank, Skoda, Otodom, Tarczyński, Provident czy Adamed. Wycofała się też platforma Pyszne.pl, a politycy PiS wezwali do jej bojkotu.
Z kolei prezes Telewizji Republika i jej redaktor naczelny Tomasz Sakiewicz podjął decyzję, że "we wszystkich kierowanych przeze niego spółkach nie będą kupować niczego, co pochodzi z Ikei". Fala rezygnacji reklamodawców to efekt wypowiedzi emitowanych na antenie tej stacji. Jan Pietrzaka mówiąc o imigrantach zasugerował, że w ramach mechanizmu relokacji mogliby zostać przyjęci w Polsce w barakach na terenie byłych niemieckich obozów koncentracyjnych, m.in. w Auschwitz.