Według zaprezentowanych danych, w II kwartale 2022 roku w Polsce grupa InPost osiągnęła całkowity wzrost wolumenów o blisko 20 proc. przy wzroście rynku o 7 proc. We Francji wzrost wyniósł 7 proc. – przy spadku rynku o 24 proc., natomiast w Wielkiej Brytanii wzrost wolumenów wyniósł 225 proc. – przy szacowanym spadku rynku na poziomie 7 proc.
W I poł. 2022 r. spółka miała 286,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 188,1 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3 221,9 mln zł w porównaniu z 1 639 mln zł rok wcześniej.
Operacyjna EBITDA wyniosła w I poł. br. 909,2 mln zł wobec 573,3 mln zł rok wcześniej, zaś skorygowana EBITDA 920,1 mln zł wobec 694,6 mln zł rok wcześniej.
Inpost – wyniki finansowe za II kwartał 2022 r.
Brzoska zapowiedział, że InPost chce rosnąć powyżej rynku we wszystkich krajach działalności w 2022 roku. Dalej jednak największa jej część zlokalizowana jest w Polsce.
InPost zmierza w kierunku 20 tys. paczkomatów w Polsce na koniec 2022 r., gdy po pierwszym półroczu w Polsce miał ich blisko 18,5 tys. We Francji spółka posiada 1 tysiąc paczkomatów, a blisko 4000 w Wielkiej Brytanii.
Na koniec II kwartału poprzez Paczkomat InPost przesyłki w Polsce odbiera już prawie połowa dorosłej populacji kraju, czyli 15,8 mln osób, co oznacza wzrost o 14 proc. rok do roku, utrzymuje się przy tym wysoki wskaźnik lojalności klientów.
W II kwartale 2022 roku przychody grupy w Polsce wzrosły o 17,4 proc. do 993,9 mln zł, a skorygowana EBITDA w kraju zwiększyła o 15,1 proc. do 451,3 mln zł.
InPost nie planuje dalszych podwyżek cen w 2022 r., ale nie wyklucza ich w 2023 r.
Dyrektor finansowy InPostu Adam Aleksandrowicz podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi, że InPost spodziewa się pogorszenia rentowności działalności w Polsce w 2022 roku. Jednak, jak zadeklarował prezes spółki Rafał Brzoska, InPost nie planuje dalszych podwyżek cen w 2022 roku na polskim rynku, ale nie wykluczył ich w 2023 roku.
Jeśli będziemy obserwowali dalszy wzrost cen paliwa, kosztów energii i pracy w 2023, to nie wyobrażam sobie, żeby jakikolwiek podmiot logistyczny, tego wzrostu kosztów funkcjonowania nie przełożył na ceny swoich produktów. W ubiegłym tygodniu Deutsche Post i DHL ogłosiły kolejną podwyżkę cen
InPost od 1 kwietnia 2022 roku podniósł ceny niezakontraktowanych usług o 8 proc., a następnie o 5 proc. od 1 maja. Zapowiedział też od początku listopada dwucyfrową zwyżkę cen usług dla Allegro.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
InPost spodziewa się 7-10 proc. wzrostu rynku e-commerce w Polsce w ujęciu ilościowym w drugiej połowie 2022 r. Brzoska zaznaczył, że pierwsze dwa miesiące III kwartału wyglądają dla InPostu pozytywnie, a jeśli u innych krajowych graczy sytuacja jest podobna, wzrost rynku może przebić 10 proc.