Jak przekazał InPost, 5,5 mln Włochów mieszkających w 10 największych miastach takich jak Rzym, Mediolan, Neapol, Turyn, Palermo, Genua, Bolonia, Florencja, Bari i Katania ma średnio 5 minut do punktu InPost.
Jak uważa założyciel i CEO InPost Rafał Brzoska, ekspansja międzynarodowa jest strategicznym kierunkiem rozwoju firmy InPost.
Jesteśmy obecni na 9 rynkach, w tym również we Włoszech – gdzie postawiliśmy paczkomat numer 2 000. Tylko w ciągu I kwartału 2024 uruchomiliśmy ponad 250 paczkomatów, co przekłada się na 22 tysiące nowych skrytek. Podobnie, jak na wszystkich rynkach, także na Półwyspie Apenińskim chcemy stać się liderem w dostawach out-of-home – wyniki za I kwartał potwierdziły, że rozwijamy się znacznie szybciej niż rynek – co oznacza, że jesteśmy na właściwej ścieżce, aby zrealizować ten cel – powiedział Rafał Brzoska.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W komunikacie zaznaczono, że w pierwszym kwartale 2024 r. we Włoszech wolumeny przesyłek wzrosły o 41 proc. rdr., co oznacza wzrost przychodów dla firmy o 39 proc. rdr.
Dodano, że InPost uruchomił również dostawy międzynarodowe w ramach rynku Mondial Relay, dzięki czemu klienci w Hiszpanii i Włoszech mogą nadawać oraz odbierać przesyłki międzynarodowe. Zaznaczono, że ta usługa obecnie jest dostępna dla sklepów internetowych, ale wkrótce zostanie rozszerzona także o klientów detalicznych.