Od 1 kwietnia 2021 r. firma kurierska wyłączy możliwość nadawania przesyłek za pośrednictwem ekranów w paczkomatach. Obecnie klienci mogą wysyłać paczki, wybierając odpowiednie opcje oraz wpisując dane na ekranie zamieszczonym przy każdej maszynie.
"Nie znaczy to jednak, że wysyłanie paczek z paczkomatu będzie teraz trudniejsze. Wręcz przeciwnie… będzie jeszcze łatwiejsze" – czytamy w komunikacie InPostu.
Teraz zamiast bezpośrednio wpisywać dane na paczkomacie, przesyłkę będziemy mogli wysyłać, wypełniając wszystkie dane w aplikacji InPost Mobile.
Po zakończeniu pilotażowej wersji nowego nadawania przesyłek bez konieczności drukowania etykiety i naklejania kodów QR firma InPost zdecydowała o rozszerzeniu usługi dla wszystkich użytkowników.
Klienci mogą wysyłać więc paczki z poziomu aplikacji mobilnej InPost Mobile. Klienci, którzy chcą wysłać przesyłkę, mogą wybrać opcję "Nadaj" a następnie wprowadzić dane odbiorcy.
Przesyłkę można nadać z paczkomatu do paczkomatu lub z paczkomatu na konkretny adres.