Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|

Inwestycja w terminal kontenerowy w Świnoujściu. Rząd stawia sprawę jasno

69
Podziel się:

Ministerstwo Infrastruktury nie wycofuje się z inwestycji w Głębokowodny Terminal Kontenerowy w Świnoujściu - wynika z odpowiedzi resortu dla Polskiej Agencji Prasowej. Inwestycja ta, ma być jedną z kluczowych i podejmowane są kolejne działania w celu jej realizacji.

Inwestycja w terminal kontenerowy w Świnoujściu. Rząd stawia sprawę jasno
Resort infrastruktury nie wycofuje się z inwestycji w terminal kontenerowy w Świnoujściu (East News, Gerard/Reporter)

Rzecznik Ministerstwa Infrastruktury Rafał Jaśkowski przekazał, że Polska nie wycofa się z budowy potężnego portu kontenerowego w Świnoujściu. Dodał, że rozwój portu w Świnoujściu w obszarze planowanego terminala kontenerowego jest zapewniony na mocy przyjętego przez rząd 14 kwietnia 2021 r. planu zagospodarowania przestrzennego morskich wód wewnętrznych, morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej dla tego obszaru.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Inwestorzy w euforii po odejściu Obajtka. "Pytanie, czy wprowadził ich wcześniej w błąd?"

Kluczowy projekt w sektorze morskim w Polsce

Jaśkowski przypomniał, że plan ten był szeroko skonsultowany w kraju i międzynarodowo, m.in. ze stroną niemiecką, zarówno pod względem merytorycznych rozstrzygnięć, jak i pod względem środowiskowym.

Rzecznik poinformował, że Głębokowodny Terminal Kontenerowy w Świnoujściu, za którego realizację odpowiada Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, jest jednym z kluczowych projektów inwestycyjnych w sektorze morskim w Polsce, ujętym w obowiązujących dokumentach strategicznych.

Podejmowane są kolejne działania na rzecz realizacji tej inwestycji, za sprawą której powstanie w świnoujskim porcie morskim nowoczesny terminal kontenerowy typu "hub" zdolny do obsługi największych jednostek pływających na Bałtyku - zapewnił rzecznik.

Zgodnie z przyjętym w maju 2023 r. przez rząd programem pt. "Budowa i rozbudowa infrastruktury dostępowej do portu w Świnoujściu na lata 2023-2029", zapisano, że ma on kosztować ok. 10,3 mld zł.

Niemcy boją się portu w Świnoujściu

Jak pisaliśmy już w money.pl planowana jest rozbudowa portu, która ma pozwolić przyjmować przy polskim nabrzeżu statki oceaniczne pływające na trasach międzykontynentalnych. Według wiceministra infrastruktury Marka Gróbarczyka za 6-7 lat Świnoujście ma rzucić wyzwanie niemieckim portom i stać się konkurencją dla Hamburga, który jest obecnie głównym portem przeładunkowym w regionie.

Ta inwestycja budzi niepokój Niemców. Nasi zachodni sąsiedzi obawiają się, że wpłynie ona na turystykę i środowisko. W lipcu informowaliśmy, że emocje w Niemczech budzi m.in. kwestia granic na morzu i zasięg stref rezerwatu oraz obecne drogi wejścia do świnoujskiego portu. Na początku sierpnia relacjonowaliśmy, że burmistrz Heringsdorfu Laura Isabelle Marisken wynajęła wyspecjalizowanego polskiego adwokata, który ma wystąpić o pełen wgląd do akt administracyjnych w związku z budową portu kontenerowego dla statków oceanicznych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(69)
WYRÓŻNIONE
kostka brukow...
11 miesięcy temu
....tak, tak ..teraz piękne i cudownie a za parę miesięcy wyskoczą z pretekstem, że port w Świnoujściu szkodzi płotewce turkusowej, nieżywkowi błękitnemu czy w ogóle leży tam wrak z II Wojny Światowej z ładunkiem iperytu i nie można toru pogłębić bo katastrofa ekologiczna... coś znajdą żeby tylko zarzucić budowę, bo się Niemce niepokoją...i tak będzie ze wszystkimi inwestycjami rozpoczętymi przez PiS: elektrownie atomowe, CPK, autostrady a te, które będą kontynuować, przypiszą sobie, że to oni zbudowali a PiS tylko rzucał kłody pod nogi... Bruksela dołoży podatków i opłat, żeby tylko przestało być opłacalne... tylko parę miesięcy, i znów autobusy z pracownikami zaczną kursować do Niemiec na zbiory szparagów... jeszcze trochę...
iii
11 miesięcy temu
Port w Hamburgu nie zagraża przyrodzie ?Trzeba to sprawdzić
barakuda
11 miesięcy temu
rozbudowa tego portu powinna się zacząć jak najszybciej wystarczy popatrzeć na wyniki finansowe chociażby z ostatnich 10 lat, to dobra inwestycja juz teraz są firmy, które właśnie wybierają ten port a nie w hamburgu, jeżeli będa mogły przypływać większe i szersze statki bedzie jeszcze bardziej konkurencyjna także będzie przynosić jeszcze większe zyski
NAJNOWSZE KOMENTARZE (69)
OMB
4 miesiące temu
Wstrzymać budowę! Pan radny będzie miał za daleko do morza. Zróbmy z Polski jeden wielki rezerwat przyrody i już nic więcej się nie wybuduje, cały zachód będzie przyjeżdżał i oglądał jak żyją pierwotni ludzie.
Deru
7 miesięcy temu
Pani prezydent Świnoujścia już próbuje zablokować budowę. No nic w razie wojny nie będziemy mieli portu do szybkiego przyjęcia wojsk. Ten rząd koalicji to porażka !!!
Deru
8 miesięcy temu
Cpk już zaorane!! Teraz kolej na port w Świnoujściu :)
stary Polak
8 miesięcy temu
Scholz Tuskowi pozwolił? Czy planują 17 września w wersji niemieckiej?
Rolnik
8 miesięcy temu
Jakoś nie wierzę w to Tusk dostał polecenie z Berlina o zakazie budowy portu kontenerowego szkoda. Był by to port dla naszej gospodarki bardzo potrzebny szarazem i dla wojska po zablokowaniu przez wroga wejści do portu można by było loży stać z kontenerowego nabrzeża. Ale Tusk tego nie rozumie
...
Następna strona