-Program Kolej Dużych Inwestycji jest realizowany od 2017 r. Zakłada inwestycje w tabor i zaplecza postojowe na poziomie 7 mld zł. Polega przede wszystkim na modernizacji i zakupie nowego taboru – tłumaczy prezes PKP Intercity.
- Mamy już zakontraktowane ponad 4 mld zł w umowach z firmami, które realizują nam strategię taborową, m.in. z firmą FPS Cegielski – ponad 1 mld zł, z Pesą – również ponad 1 mld zł, a także z firmami Newag i Stadler – dodaje.
Spółka planuje, by za trzy lata jej tabor był w 80 proc. nowy lub zmodernizowany.
W planach jest zakup 12 nowych i modernizacja 14 istniejących elektrycznych zespołów trakcyjnych, zakup 118 lokomotyw elektrycznych oraz modernizacja blisko 200 lokomotyw elektrycznych i spalinowych. Spółka chce też zmodernizować około 700 oraz kupić 185 nowoczesnych wagonów.
- Chcemy, by pasażerowie wracali na kolej. A do tego potrzebujemy taboru – mówi Marek Chraniuk.
Materiał powstał we współpracy z PKP Intercity