Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|

Istotna decyzja w sprawie Odry. Azoty: wiosną ruszą prace

30
Podziel się:

Wiosną 2023 r. ruszą prace budowlane w ramach odtworzenia Odrzańskiej Drogi Wodnej - poinformowała Grupa Azoty. W wyniku prac powstanie ogólnodostępny terminal kontenerowy, infrastruktura kolejowa zostanie zmodernizowana, a basen portowy będzie przystosowany do realizacji przeładunków.

Istotna decyzja w sprawie Odry. Azoty: wiosną ruszą prace
Odrzańska Droga Wodna (Wikimedia, Joee CC BY SA 3.0 Wikimedia)

Jak przekazała Grupa Azoty, "w chwili obecnej trwają prace projektowe i poszukiwanie partnerów do realizacji poszczególnych zadań. Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na wiosnę 2023 roku, a zakończenie całego pakietu inicjatyw związanych z logistyką – do 2030 roku".

Dodano, że w ramach planowanych inwestycji powstanie ogólnodostępny terminal kontenerowy, a ponadto zrealizowana zostanie modernizacja infrastruktury kolejowej i basenu portowego wraz z przystosowaniem go do realizacji przeładunków.

Odtworzenie transportu żeglugi śródlądowej

Pod koniec września należąca do Grupy Azoty firma Grupa Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn S.A. (Grupa Azoty ZAK) poinformowała, że podpisała list intencyjny ze spółką Trans International Logistic Centrum dotyczący realizacji projektów logistycznych i odtworzenia transportu w obszarze żeglugi śródlądowej. Zapowiedziano też powstanie terminala intermodalnego na terenie kędzierzyńskich zakładów, a także odtworzenie żeglugi śródlądowej na Kanale Kędzierzyńskim i Gliwickim w ramach Odrzańskiej Drogi Wodnej.

Grupa Azoty jest predestynowana do przywrócenia funkcji gospodarczej Odry ze względu na lokalizację dwóch kluczowych spółek Grupy wzdłuż jej biegu, tj. Kędzierzyn i Police. Te działania wpisują się w kluczowy projekt strategii Grupy Azoty do 2030 roku, czyli "Zielone Azoty", a co jest z tym związane - w ideę zrównoważonego, niskoemisyjnego transportu, stanowiącego składową zielonej logistyki - przekazał wówczas członek zarządu Grupy Azoty ZAK Bolesław Goranczewski.

"Działania obejmą budowę i uruchomienie terminala kontenerowego, realizowane etapowo, a także inwestycje w infrastrukturę kolejową i drogową Grupy Azoty ZAK, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru bocznicy kolejowej oraz przebudowy portu śródlądowego zlokalizowanego na terenie zakładów" - dodała Grupa Azoty.

Zaznaczono, że precyzyjne określenie wartości poszczególnych inwestycji będzie możliwe po zakończeniu prac związanych z projektowaniem.

"Spółka planuje na rzecz ich realizacji ubiegać się o dofinansowanie zewnętrzne, m.in. w ramach projektów unijnych oraz funduszy celowych" - stwierdzono w odpowiedzi.

Niskoemisyjna dostawa surowców

Grupa Azoty wyjaśniła, że "celem projektów jest wsparcie procesów logistycznych w zakresie dostaw surowców i dystrybucji produktów spółki, a także zmniejszanie śladu węglowego poprzez wykorzystywanie niskoemisyjnych rozwiązań (zrównoważony transport)".

Grupa Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn S.A. to producent nawozów azotowych oraz alkoholi OXO i plastyfikatorów. Kędzierzyńskie produkty znajdują zastosowanie w takich sektorach gospodarki jak rolnictwo, budownictwo, przetwórstwo chemiczne, przemysł tworzywowy i motoryzacyjny. Spółka posiada własną elektrociepłownię i port załadunkowy, a także świadczy specjalistyczne usługi laboratoryjne.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(30)
WYRÓŻNIONE
Mathieu
2 lata temu
Pseudo ekolodzy suto opłacani w euro zaraz zostaną spuszczeni z niemieckiej smyczy a jak tego będzie za mało to pomoże TSUE, który stwierdzi, że budowa szlaku wodnego na Odrze jest jawnym przykładem braku praworządności i demokracji w Polsce.
Realista
2 lata temu
Żegluga śródlądowa kat VI powinna docierać chociaż do każdego miasta powiatowego by mógł w takowych funkcjonować choćby prosty przemysł zajmujący się wielkogabarytowymi produktami takimi jak prefabrykaty betonowe do elektrowni wiatrowych, nie mówiąc już o zaawansowanych produktach typu silniki do statków, zbiorniki, kotły czy turbiny do elektrowni, czy też inne maszyny które nie zmieszczą się na zwykłe drogi.
GUMIŚ
2 lata temu
AZOTY BEDĄ DZIAŁAĆ, A NA ZDJĘCIU NABRZEŻE ZESPOŁU ELEKTROCIEPŁOWNI WROCŁAWSKICH. TO SIĘ NAZYWA RZETELNOŚĆ DZIENNIKARSKA!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (30)
him
2 lata temu
A to dlatego wytruto wszystkie ryby azeby nie przeszkadzaly
333
2 lata temu
A NIemcy na to pozwolą???
zenek
2 lata temu
Są tacy co pamiętają żeglowną Odrę, którą transportowano różne towary Ciemno widzę teraz realizację ambitnych problemów.Gwarantuję , że oszołomy po spod znaku " ekologii" podniosą larum, dołączy się do tego " totalna opozycja" , chore " gardłowanie " - ochojska, spurek ,biedronie itp. I poprą ich oczywiście Niemcy, trybunał i wszelakiej maści barachło z brukseli nałożą kary a hak rzeba będzie to nałożą kary finansowe.Wyjście jest jedno.Opuścić tą unię i po wszystkim.
zenek
2 lata temu
Są tacy co pamiętają żeglowną Odrę, którą transportowano różne towary Ciemno widzę teraz realizację ambitnych problemów.Gwarantuję , że oszołomy po spod znaku " ekologii" podniosą larum, dołączy się do tego " totalna opozycja" , chore " gardłowanie " - ochojska, spurek ,biedronie itp. I poprą ich oczywiście Niemcy, trybunał i wszelakiej maści barachło z brukseli nałożą kary a hak rzeba będzie to nałożą kary finansowe.Wyjście jest jedno.Opuścić tą unię i po wszystkim.
I ryb
2 lata temu
Tylko tej wody brak
...
Następna strona