Jednocześnie rada nadzorcza odwołała z dniem 19 maja Pawła Ponetę ze stanowiska p.o. prezesa EMP. Poneta pozostaje w radzie nadzorczej spółki.
Jak poinformowała Electromobility Poland Regulski jest specjalistą w zakresie zarządzania strategicznego, współpracował z firmami z branży usługowej, produkcyjnej i nowych technologii w kraju i za granicą. Do 2017 r. związany był z Grupą Impel, specjalizującą się w obsłudze procesów biznesowych i pomocniczych. Od 2019 r. był członkiem zarządu Ruchu, a w latach 2020-2021 pełnił funkcję prezesa tej firmy. W latach 2021-2022 zasiadał w zarządzie Energa Logistyka.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Co z budową aut elektrycznych Izera?
ElectroMobility Poland powstała w październiku 2016 r. jako spółka czterech kontrolowanych przez państwo koncernów energetycznych: PGE, Energi, Enei oraz Tauronu. Obecnie większościowym akcjonariuszem jest Skarb Państwa, który ma 90,8 proc. akcji; pozostali akcjonariusze, czyli PGE, Enea, Turon i kontrolowana przez Orlen Energa mają po 2,3 proc. udziałów. Zadaniem spółki jest przygotowanie produkcji samochodów elektrycznych marki Izera.
W marcu br. EMP wybrała generalnego wykonawcę fabryki Izery - firmę Mirbud. Strony podpisały list intencyjny warunkujący podpisanie umowy uzyskaniem przez EMP zgód korporacyjnych. Współpraca ma zostać potwierdzona odrębną umową o generalne wykonawstwo inwestycji po uzyskaniu przez spółkę EMP zgód korporacyjnych. Według EMP wybór generalnego wykonawcy i podpisanie stosownych umów umożliwiłyby uruchomienie masowej produkcji samochodów do połowy 2026 r. Dotąd spółka deklarowała uruchomienie produkcji polskiego elektryka w grudniu 2025 r., a sprzedaż - w 2026 r.
W maju 2024 r. Prezydent Jaworzna wydał EMP pozwolenie na budowę zakładu produkcyjnego Izery.